Message from paradise :) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Emma Helleman - WaarBenJij.nu Message from paradise :) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Emma Helleman - WaarBenJij.nu

Message from paradise :)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Emma

20 Maart 2007 | Nederland, Amsterdam

Eeej lieverds :)

Sorry het is alweer ff een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen.. Maar ik had het vandaag met iemand over een waarbenjij.nu site en toen dacht ik ineens: die heb ik ook nog :D dus vandaar nu weer een berichtje :) Ik heb natuurlijk weer veel meegemaakt, dus heb ook weer veel te vertellen, dus ga er maar even goed voor zitten..

Heb begon vorige keer naar mijn berichtje gelijk goed, want Emma had een feestje en tja die zijn altijd goed he!! We hadden namelijk feest van onze spion, oftewel Evert (geen idee waarom hij spion heet, maar iedereen noemt hem zo).. Echt heel de groep was er, dus het was een flinke gezellige boel. Ron, Jan-Paul, Marieke, Rosalinda, Guus en ik hebben nog gemexicaand.. Is een soort doppelspelletje waar iedereen regels voor iemand anders maakt echt geweldig, heb me kapot gelachen :) Maarja aan ieder feestje komt een eind, dus bij deze ook. Vond ik ook niet zo’n probleem, want ja moest de volgende dag weer lekker fris en fruitig werken.. Zondag moesten Rosalinda en ik weer om 10 uur beginnen en zouden we om 7 uur klaar zijn met werken. Helaas zat dit er niet in vanwege de super late check-ins en waren we pas om half 12 (!!!!) klaar met werken. Gelukkig zat hier ook een voordeeltje aan; we mochten eten bestellen op het werk en onze keuze was snel gevallen op het super de luxe 4 sterren restaurant ‘Domino’s’. Echt als je daar een pizza van hebt gegeten, wil je nooit meer anders ;) Toen we eindelijk klaar waren, zijn we gelijk naar huis gegaan. Ik moest namelijk die dag daarna weer om 9 uur beginnen :( Maandag was niet zo heel er spannend en heb toen lekker gewerkt tot 6 uur en ben daarna me bedje in gekropen..

Dinsdag was ik eindelijk vrij en ben toen met me vriendinnetjes naar Marigot gegaan. Hier hebben we ff geshopt. Echt mooie winkels daar!! Alleen dan noemen ze dit een tax-free eiland. Nergens tax-free te bekennen hoor, gewoon dubbele tax op de dingen, de kleren zijn daar niet te betalen!! Maar Emma kon het toch niet laten en heeft een nieuwe bikini, een nieuw rokje en nieuwe slippers gekocht :) Hierna kwam het spannende moment; het DUIKEN.. Ik ging namelijk voor het eerst duiken, met Fieke, Lieke en Berber. We waren wel een beetje sip, want het was een beetje regenachtig weer. Maarja ‘weer of geen weer, we zitten hier op een tropisch eiland en we gaan gewoon duiken’ en zodoende lagen we 1 uur later bij Divi Little Beach in het water te dobberen met onze charmante duikpakkies aan en brillen op..We kregen eerst een paar aanwijzingen en toen mochten we onderwater. Echt je ziet de zee gelijk op een ander gebied, allemaal kleine visjes en zee-egels. Vond het echt geweldig, maar ook een beetje eng.. Maar geen nood ben heel weer boven water gekomen :) Hierna heb ik er echt aan getwijfeld om me PADI te halen, maar ik heb er uiteindelijk voor gekozen dat ik het niet gaan doen. Vind het toch wel een beetje eng om op open zee te duiken en het idee dat ik hier tijdens mijn ‘vakantie ;)’ moet gaan leren, dat weerhoudt me toch :P Na een leuk dagje zijn we nog even naar Sunset Beach gegaan en hebben we daar nog even met de chicks wat gedronken.

Woensdag moest ik helaas weer werken en daar zat ik dan met een mega rode neus heel de tijd me neus te snuiten en te hoesten. Jawel hoor Emma had een koudje gevat :( Had er nog niet echt veel last van, maar toen we ’s avonds naar de Chinees gingen zag ik het toch echt niet meer zitten en ben toen snel weer naar huis gegaan. Ofja naar huis, ik kan beter zeggen naar het hotel. Rosalinda en ik mochten namelijk voor 5 dagen in het hotel slapen, in het huis van Emil Lee (the big boss).. Echt nou als je dat huis vergelijkt met onze eigen huisje hier, is ons eigen huisje echt een mega krot en zijn huis het paradijs op aarde. Ik had namelijk een heerlijk bedje (in een geweldige rose kinderkamer) die in een kamer stond met airco en dan de grootste luxe: we hadden WARM water(!!!!!) Nou echt wat had ik dat gemist zeg, heerlijk weer zo’n warm badje :) Ik heb toen tot en met zaterdagavond eigenlijk niet veel gedaan.. Het was hier namelijk echt mega rotweer (het leek wel Nederland bahbah) en voelde me namelijk niet echt 100% en wilde niet nog eens zieker worden. Heb toen zelfs me eigen feestje moeten afblazen wat ik zaterdag zou houden, want wil er natuurlijk zelf wel bij zijn en dan niet ziek. Zondag ging het gelukkig weer wat beter met me en ben toen ’s avonds weer gezellig met de groep meegegaan.. Eerst waren we naar het Delta hotel gegaan en daar kwam ik toch iets liefs tegen :D Guus had namelijk een geitje meegenomen dat net 4 uur oud was: echt zo ontzettend lief :D werd er gelijk verliefd op.. Maar Guus de oen, was het geitje net geboren, rent hij naar buiten, moeder Geit schikt, rent weg, komt niet meer terug.. Had hem ff op schoot gehad en dat beest gelijk zoeken naar melk, mogen jullie raden waar (beestje had wel een goed instinct ;) ) Maar gelukkig hebben we weer een nieuw huisje voor het lieve ding gevonden :) Daarna zijn we met zijn alle naar Marks place gegaan.. Dit is een goedkoop restaurantje dat van een Nederlandse eigenaar is. Heb er echt super lekker gegeten en als toetje had ik HARING!!!! Jaja jullie lezen het goed ik heb hier haring gegeten, echt hmmhmm zo lekker, heb er echt van genoten :P Ghehe dat komt er nou van he als je een ‘viswijf’ bent ;)

Komen we weer aan bij het Delta hotel is het groene monster (de auto) kapot (goh ook weer voor de verandering). Wij eigenwijs gewoon toch nog rijden, want ja de gebruiksaanwijzing van de nieuwe auto kennen we ook wel en hij heeft gewoon nu en dan kuren dachten wij. Maar na 15 minuten rijden, was de temperatuur van de motor toch echt te heet (stond gewoon lekker te koken op het rode gedeelte), ik flink toeteren (want Guus die reed voor ons) en snel de auto aan de kant gezet. Guus die had het gelukkig gelijk door en is gelijk omgekeerd. Hij heeft ons toen geholpen en de auto bekeken. Verrassing: de radiator lekte / was kapot / was zo goed als leeg en als we nog langer door reden, hadden we hem anders total loss gereden (hadden we dat nou maar gedaan denk ik, dan waren we tenminste van dat groene monster af).. Maar helaas zijn we nu even autoloos en moet weer gewacht worden wanneer onze groene monster gemaakt is..

Maandag de dag erna was ik gelukkig vrij en ben toen naar Great Bay gegaan met Fieke, Lieke en Berber.. Daar heb ik echt heerlijk gezond en ben weer geëindigd zo rood als een tomaat (zullen ze weer jaloers op me zijn, want de tomaten zijn hier een beetje aan de groene kant ;)).. Was gewoon een heerlijk relax dagje en we hadden het goed getroffen, want we lagen bij het Great Bay hotel en laten daar nou op dat moment gratis cocktails uitgedeeld worden en daar hebben we natuurlijk wel even van geprofiteerd. Na genoeg gezond te hebben, heb ik lekker meegegeten bij het Delta hotel. Hierna ben ik nog met de meiden naar de bios gegaan, echt je zou verwachten een of andere rotte zaal. Maar het was echt een mooie bios, maar het gaat nu niet om de bios maar om de film ;) We waren namelijk naar ‘Dady’s little girls’ gegaan. We hadden echt de goede film gekozen voor de meiden, want we zaten zowat met zijn vieren te janken echt een hele mooie film.. Hierna hebben ze mij gelukkig thuis afgezet, want tja moet toch wel een keer thuis komen :)

Vandaag heb ik weer moeten werken. Ik heb best wel een drukke dag gehad en aangezien zo veel mensen vragen wat ik nu allemaal doe, ga ik dat nu maar eens vertellen :)

Nou zoals jullie weten doe ik loop ik hier stage en dat komt volgens mij niet echt naar voren in de berichtjes ;) Dus nu op speciaal verzoek van iedereen iets over mijn stage: Ik heb op het werk een beetje een vaste routine op gebouwd vooral in de ochtenden. Als ik ’s ochtends op het werk kom, moet ik altijd de systemen even een back-up geven.. Hierna moet ik de check-ins voorbereiden. Dit houdt in dat ik een welkoms pakketje moet maken, sleutels moet klaar leggen, formulieren invullen en dan de kamers checken. Hierna ga ik de check-outs voorbereiden en dit houdt in om alle kosten (de huurkosten en de incidentals) te chargen. Dit leg ik dan klaar voor de check-out en leg hier een tas bij (die ze krijgen als ze weggaan).. Hierna begin ik aan de departure notice. Dit is een soort pakketje wat we twee dagen van te voren moeten maken, voordat mensen weggaan. Na dit heb ik een beetje de vaste routine gehad en dan doe ik meestal wel wat op me pad komt. Dit houdt in telefoontjes aannemen, reserveringen maken etc. Vandaag moest ik bijvoorbeeld de inventory doen, dit houdt in nakijken hoeveel we van alles nog hebben en alles bijbestellen. Als het einde van de dag een beetje aanbreekt, ga ik een housekeeping schedule maken.. Dit is een schema voor de staff voor de volgende dag, hierin beschrijf ik wat ze moeten doen, wanneer ze het moeten doen en hoelang ze dit moeten doen. Nadat ik dit heb gedaan komen de check-ins binnen stromen en tussendoor moet ik housekeeping uithoren wat ze die dag hebben gedaan en dit verwerk ik dan weer in het housekeeping schedule. Daarna ga ik lekker naar huis. Tussendoor als ik nog tijd over heb probeer ik nog te werken aan me projecten, maar daar heb ik eigenlijk vrij weinig tijd. Dus hoop wel dat ik het allemaal af ga krijgen :)

Nou heb me feestje afgezegd, maar dat betekent niet dat het niet meer gevierd wordt. Ik heb het feest namelijk verzet naar aankomende vrijdag. Het feestje is bij Guus en Bart, want zij hebben een vrijstaande villa en dan is daar feestje wel iets fijner dan hier in het dichtbevolkte buurtje. Heb er echt al zin in, want ik heb gekozen voor een thema ‘Fouter dan Fout :)’ heb er nu wel zin in en in het volgende berichtje zullen jullie het allemaal weer horen :)

Owja heb trouwens mijn ticket verzet, heb het hier namelijk veel te gezellig en veel te leuk :) Ik ga nu 8 juli naar huis en kom maandag 9 juli om 12.50 uur aan op schiphol..

Nou maar lieve mensen, spreek jullie snel weer :) Jullie horen weer van me..

Dikke knuffel –xxx- Emma

:)

  • 21 Maart 2007 - 12:54

    Paul:

    haai schatje :)

    goed dat je er nu bij zet wat voor werk je doet, lijkt het tenminste niet voor 100% op een vakantie ;)
    Toch ziet dat dr daar onderwater wel heel gaaf uit :) veel plezier daar nog :)

    khou van jou :D doeii XXXXXXXXX

  • 21 Maart 2007 - 14:39

    Bram:

    Hee Emma, gaat allemaal goed zo te lezen :) Beter! Leuke foto's trouwens, ook die geit :P..Ben wel benieuwd naar je feest, haha :P Veel plezier hè! Groetjes XxX

  • 21 Maart 2007 - 19:11

    Petra:

    Blij met je verslag weet nu tenminste een beetje wat je doet daar (behalve feesten!!???)Verplaatsen van datum: we misen je ook !?? Groetjes,
    Mari, Erik & Petra

  • 22 Maart 2007 - 18:54

    Anne:

    Heej meiske!!
    Nou zo te leze doe jij ook nog wel iets meer dan alleen maar feesten, bikiniecontesten lopen en lekkere cocktails drinke;) Maar die foto's onder water zien er wel echt heel gaaf uit!! Nou ben benieuwd hoe je feest wordt.. maar jou kennende komt da wel goed!!
    xxxx Anne

    owjah.. wanneer is nou precies die bikiniecontest??(A)

  • 27 Maart 2007 - 09:28

    Monique:

    Hi Emma,
    Fijn dat je inderdaad ook een keer wat over je stage verteld. Weet ik meteen hoe je dag eruit ziet!
    Groetjes,
    Monique Praktijkbureau NHTV

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 38359

Voorgaande reizen:

06 Februari 2007 - 07 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: