Time flies when you are having fun :) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Emma Helleman - WaarBenJij.nu Time flies when you are having fun :) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Emma Helleman - WaarBenJij.nu

Time flies when you are having fun :)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Emma

13 Mei 2007 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal!

Nou ‘ns een verhaaltje van mijn kant :) Ik zit hier nu 2 weekjes, ik moet alweer bijna naar huis :( ’t gaat echt veel te snel zeg, lijkt net of ik er gisteren pas ben aangekomen :( Ik heb hier echt een superleuke tijd gehad met Emma, veel dingen gedaan en gezien, jammer dat ’t alweer voorbij is.
Op ’t eerste gezicht ziet ’t eiland er echt heel mooi uit, hele mooie stranden, superheldere zee etc. Philipsburg zelf ziet er ook super uit. Maar als je verder ’t eiland in komt, is het afentoe toch echt een bende. Auto’s staan in de berm weg te roesten, kuilen van 20 cm diep zijn heel normaal in de weg etc. etc. Maarja, als je door al die zooi heen kijkt, is het echt een leuk eiland. Er is nog vrij veel te beleven voor een eilandje net zo groot als Uden ;). Lekker gedoken samen, met de dolfijntjes gespeelt, echt super :D
Maarja nu moet ik alweer naar huis, heb ik eigenlijk nog helemaal geen zin in, maar het moet toch. Tegen de tijd dat dit verhaaltje op Internet staat, zit ik waarschijnlijk zelfs alweer in Nederland in de kou :(.. dat is geen fijn idee.

Ik ga nu nog even van de laatste zonnestralen genieten hier,

Tot ziens!

Eejeej lieverds :)

Ja ik leef nog ;) het betekent niet als ik 4 weken lang geen berichtje op mijn site zet, dat er iets ergs is gebeurd: nee dan heb ik het juist naar mijn zin (vandaar mijn titel ;) ) Maar hier dan eindelijk weer een update uit het hele warme en zonnige Sint Maarten. Ik heb natuurlijk veel te vertellen over 4 weken, dus pak er maar een koppiej koffiej bij :)

Het begon allemaal heel heel lang geleden. Woensdag 18 april, is natuurlijk Soggy avond hier, dus we gingen weer met heel de groep naar de Soggy. Dit keer was het wel een actieve avond, in plaats van een lang leven de lol drink avond. Iedereen was namelijk aan het poolen en Emma was heel de avond voor de oranje bal (hup oranje hup ;) ) Maar helaas ging die er heel de tijd als een van de eerste in, dus tja toen was de lol er snel van af ;).. 19 April was Berber jarig en we zijn toen om dat te gaan vieren met heel de groep bij Tex Mex gaan eten, natuurlijk had zowat heel de groep weer baby black ribs, maar dat smaakte dan ook weer erg goed. Vrijdag was ik vrij en toen ben ik lekker op Dawn Beach gaan liggen, toen ik eenmaal verbrand was waar menig ketchup fles jaloers op zou zijn, haalde Tom (de buurmuts) mij op om samen Pic Paradise te gaan bekijken. Pic Paradise is hier de hoogste berg op het eiland en het hoogste punt van waar je heel het eiland kan zien. Tom en ik zijn toen samen met zijn pick-up de berg opgegaan, dit moet ook echt wel met een pick-up, want met een gewone auto is het haast niet te doen. Toen we eenmaal half op de berg waren, konden we al een paar mooie stukjes van het eiland zien. Helaas waren we iets te ver door gereden dus moesten we terug, dit kon helaas niet door om te keren, dus moesten we in zijn achteruit. Op dat moment heb ik toen weer lekker het blondje uitgehangen. Ik snapte er namelijk niks van waarom die auto in zijn achteruit kon. Dus ik vraag aan Tom: Sow, kan deze auto in zijn achteruit?? Nou zijn hoofd zei al genoeg haha en ik wist dat ik helemaal verkeerd zat.. Maar ja dat krijg je als je al geen week auto hebt gereden (ja ons groene monster is weer kapot ;)).. Eenmaal boven aangekomen, vond ik het eigenlijk niet heel erg boeiend. Het was wel leuk om te zien, maar niet voor herhaling vatbaar.. Dus we waren eigenlijk zo weer beneden.. Eenmaal terug naar huis stonden we echt helemaal in de file. Het was die dag namelijk stem dag geweest en dat stemmen hier is echt een gekke boel. Heel het eiland hangt namelijk vol met vlaggetjes, de auto’s zijn helemaal behangen met stickers van alle partijen en die zijn dus in alle kleuren van de regenboog.. Maar op de stemdag zelf, liepen hele groepen over de straten met dezelfde kleur kleren aan etc. Het was wel leuk om te zien, maar het was echt niet die 2 uur file waard ;)

Die dag daarna moest ik gewoon weer werken. Ik had een erg drukke dag, want er waren namelijk vier check ins. Toen de dag er bijna opzat, kwam de laatste check in. De man van het stel zag er niet echt fris en fruitig uit en tijdens de check in op de kamer ging hij er steeds rotter uitzien. Het was na een tijdje zo erg, dat hij zelfs moest overgeven (wel netjes op de wc). Dit duurde heel de check en dat was dus ongeveer 15 a 20 minuten. Nou leuk om zo’n check in te doen, met een kotsend achtergrond geluid ;) Toen we eindelijk klaar waren, zijn we naar huis gegaan en kwamen Bart en Tom bij ons eten.. Hierna zijn we toen met zijn alle naar Carnaval Village vertrokken en hebben hier weer een gezellige jump-up bijgewoond. Zondag 22 april was niet echt een boeiende dag, ik heb toen alleen maar gewerkt en ben toen met de groep uiteten geweest bij de Chinees. Maandag was ook niet heel erg boeiend, want ik moest werken (en dat is nooit boeiend ;) hahaha) nee hoor geintje, ben lekker heel de dag weer bezig geweest met mijn projecten enz. Woensdag moest ik ook werken, maar ik hoefde maar een halve dag te werken van 3 tot 8 en dat was echt heel rielekst. Ik ben toen samen met Roos Philipsburg in gegaan om flink te gaan shoppen, want dat kan je hier zo goed (uhm uhm). Ik heb toen wel een nieuwe bril gekocht, echt een hele gave, namelijk een duikbril :) Ook heb ik een hele dure korte broek aangeschaft, echt het was een rip uit mijn lijf, want die broek kostte namelijk $10 dollar (haha dus dat is zo’n 8 euro :) Helaas zat toen mijn shop tijd er weer op en toen ben ik naar het werk gegaan. Die dag daarna moest ik ook weer werken, maar toen van 3 tot 11 (!!!) Ja 11 uur ja :( Ik ben toen ’s ochtends met Roos op zoek gegaan naar de organisatie waar we boetes moeten betalen. We hadden namelijk een boete gekregen, omdat we de nummerplaten te laat hadden veranderd (ja weer lekker slim haha) Nou we hebben zowat een hele vierdaagse gelopen, we werden namelijk van het Politie bureau gestuurd naar de Nederlandse bank en vanuit daaruit moesten we naar een blauw gebouwtje vlakbij Carnaval Village, vanuit daar moesten we weer naar het Politie bureau. Maar gelukkig vonden we toen eindelijk het juiste GELE gebouwtje langs het politiebureau. Helaas konden we die boete toen niet betalen, omdat er te veel mensen waren en tja ik moest toch weer om 3 uur beginnen. Die dag was echt saai om te werken en ik moest ook nog eens een keer alleen van 3 tot 11, dus dat was helemaal boring, maar dat heb ik ook weer overleefd :)

Nou donderdag 26 april, was de grote dag, want Paul die kwam langs :D :D :D Ik was die avond daarvoor al druk bezig geweest met de voorbereidingen en ik heb toen alle bedden op de grond neergelegd. Dit was ’s donderdagochtend zowat mijn dood geworden, want toen ik wakker werd lag er dus 10 centimeter van mijn bed een 15 centimeter lange centipede naar me te koekeloere. 15 centimeter!!! Ik wist niet wat mij overkwam, ik had natuurlijk heel het huis bij elkaar geschreeuwd en al gauw was Roos ook al in mijn kamer. Die wist ook niet wat ze er mee aan moest, dus die hing maar de Paparazzi uit, door 20 miljoen foto’s van dat beest te maken ;) Gelukkig kwam daar onze super buurman John en die heeft hem dood gemaakt :) Ik gelijk heel mijn kamer vol gif gesprayed en de matrassen weer op de bedden neer gelegd :) Een paar uurtjes later stond ik op het vliegveld en ja hoor daar kwam de extreem blanke Mr. Janssen uit de Gate zoekend naar een bruine Emma.. Het was echt super leuk, om elkaar weer na 2,5 maand te zien.. Na even wat knuffelen, heb ik hem kennis laten maken met het groene monster waarmee wij hier het eiland rond crossen. Hierna hebben we ff wat boodschapjes gedaan en zijn we in ons huisje gaan rieleksen :) Ik moet wel van Paul zeggen op de foto’s ziet ons huisje er groter uit, want in het echt is het maar een cavia hok ;)Ook heb ik daar alle kaartjes en cadeautjes gekregen vanuit Nederland, echt super leuke kaartjes allemaall, dus thanks!!! We zijn toen ’s avonds met heel de groep bij een nieuwe club (Opal in de Westin) gaan zitten. Wij hadden geluk, want alle drankjes waren die avond 1 dollar dus ook de amaretto etc. Hier heeft Paul toen merendeel van de groep leren kennen en volgens mij klikte het wel goed :)

Die dag daarna begon echt de ‘vakantie’ we hadden namelijk met zijn tweeën een ATV (oftewel een quad) gehuurd, waar we heel het eiland mee zijn rond gaan crossen. Ik vond het echt super gaaf, ik had namelijk nog zoiets nooit gedaan. Ik was natuurlijk weer lekker het blondje en vergat toen gelijk de eerste paar bochten te sturen en toen hadden we gelijk een paar hekken van dichtbij gezien (sorry nog he ;) ) Ik heb toen ook echt plekjes gezien van het eiland, die ik van te voren ook nog nooit had gezien (moet je nagaan dat zoiets nog kan he op zo’n klein eiland ;) ) ’s Avonds zijn we toen met zijn tweeen uiteten gegaan bij de Lotterie Farm, dit restaurantje lag op het owzo beruchte Pic Paradise. Dit is een restaurantje dat gebouwd is midden in de bossen, met een lounge gedeelte en een restaurant gedeelte. Het was daar echt heel mooi. Hier hebben we toen lekker romantisch en luxe gegeten :) Hierna zijn we de ATV nog gaan showen bij de groep die bij De Snor* zat.

• De Snor is een local barretje, dat eigenlijk de Pool Bar heet. Dit is ook wel logischer, want er staat namelijk een Pool tafel (jaja een hele ;) ) Maar omdat er een keer een vrouw heeft gewerkt, die een mega snor had, wordt het tentje altijd onder de stagiaires De Snor genoemd.

Hier hebben we toen gezellig met zijn alle nog ff gezeten en we hebben er zelfs nog even een kroketje en een frikandelletje meegegeten :)

Helaas moest ik toch de volgende dag werken in onze ‘vakantie’, maar gelukkig was dit maar van 3 tot 6. Ik ben toen samen met Paul nog van te voren naar Le Galion geweest en daar hebben we nog lekker met zijn tweetjes liggen zonnen. Daarna moest ik weer werken. Na het werken zijn we toen met heel de groep bij de Teloua (Mexicaan) in Philipsburg gaan eten. Hier hebben we toen lekker met zowat heel de groep pizza gegeten (lekker mexicaans he ;) ) Hierna zijn we weer naar De Snor gegaan en daar hebben we toen met heel de groep een drankje gegaan.

Die dag daarna moest ik weer werken :( maar gelukkig weer een halve dag van 3 tot 7. Ik ben toen van te voren met Paul onze nieuwe huurauto gaan ophalen. Eigenlijk zouden we een hele kleine versleten krijgen. Maar die hadden ze niet meer en toen kregen we een nieuwe grote auto. Echt zoiets luxe had ik nog nooit meegemaakt hier op het eiland. Deze auto had namelijk airco, cd-speler (je moet blij zijn als je een auto hebt waar je casette bandjes kan in doen) en elektrische ramen :D Hierna zijn we met onze mega pimp bak naar Philipsburg gegaan en daar heb ik hele mooie schoenen gekocht. Ik had namelijk schoenen nodig, omdat we dinsdag naar Saba gingen en daar had ik wel goede sportschoenen voor nodig. Ik heb toen natuurlijk wel de goedkoopste en de lelijkste uitgezocht (zie foto’s haha). Hierna hebben we lekker liggen bubbelen in de whirlpool van het Great Bay hotel. Helaas moest ik toen weer gaan werken en heb ik Paul zal ik maar even zeggen gedumpt bij het Delta hotel (bij de andere studenten dus). Die zijn toen met zijn alle naar Mullet Bay gegaan en vanuit daaruit hebben zij de nieuwe stagiaire Erik opgehaald (tevens nieuwe buurjongen van ons). Gelukkig was ik hierna klaar en toen zijn we met heel de groep gaan eten bij GoGo. Echt een foutere tent heb ik nog nooit gezien. Het restaurant was namelijk knalroze met paars en er stond zelfs een Pink Panter op de muren geschilderd, moet je nagaan!! Maar uiteindelijk heb ik er toch heel lekker gegeten :)

Maandag 30 April was het hier natuurlijk ook Koninginnedag en het was ook de dag van de Parade. Ik moest s’middags helaas weer werken van half 2 tot 6, maar gelukkig kon ik wel de Grand Parade meemaken, want die begon al om 10 uur s’ ochtends. Daar stonden Tom, Bart, Guus, Roos, Paul en ik dan met onze slaapogen te wachten op de optocht en ja hoor daar kwam die dan :) Ik heb echt nog nooit zoiets gaafs gezien, iedereen was in hele mooie pakken en allemaal van die leuke jump-up muziek werd er gedraaid. Ik vond het echt super mooi om te zien. Helaas moest ik om half 1 ongeveer weg, omdat ik half 2 weer moest werken en ik wist dat ik anders vast zou komen te staan. Ik baalde achteraf wel, want ik heb gewoon de bavaria wagen gemist!!! Dat kennen ze hier echt niet en ineens hadden ze een bavaria wagen :( die ik moest missen.. Maarja eenmaal op weg naar het hotel, stond ik echt mega vast, dus moest ik nu helemaal via de andere kant rijden (wat echt mega om was), maar ik heb het gelukkig wel gehaald, wel een half uur te laat, maar daar praten we niet over ;) Na het werk ben ik weer terug gegaan naar de groep en toen heb ik lekker met Paul heel romantisch (uhm uhm) bij de Subway gegeten. Hierna zijn we naar Carnaval Village gegaan, waar de rest van de groep ook was. Hier kwamen we toen ook een paar locals van het werk tegen en daar hebben we toen ook nog een tijdje mee geklets. Het was echt een zeer geslaagde avond.

Die dag moest ik weer werken (wat heb ik het toch zwaar ;)) maar gelukkig was het maar een halve dag van 8 tot 12 uur. Ik ben hierna met Paul voor het eerst gaan snorkelen bij Dawn Beach, dus kon gelijk mijn nieuwe snorkel en duikbril gebruiken en ik moet eerlijk zeggen hij werkt prima :) Hierna zijn we uiteten gegaan bij het boathouse, omdat ik daar altijd zo’n goede verhalen over hoorde. Eenmaal daar aangekomen, zag het er echt super leuk uit. Dus wij de menu kaart openslaan, is bijna alles wat je kan bestellen vis. Gelukkig hadden ze ook wat vlees, dus Paul die ging al snel voor de biefstuk. Emma is natuurlijk weer eigenwijs en denkt niet na volgens de regel ‘wat de boer niet kent, eet hij niet’ en bestelt dus een hele vis schotel. Dit had ik dus beter niet kunnen doen, want ik heb zowat heel mijn bord niet leeg gegeten. Het lag helemaal vol met glibberige dingen, maar ik moet eerlijk zeggen: de friet smaakte goed ;) We zijn toen niet al te laat naar huis toegegaan, want de volgende dag zouden we met de boot naar Saba gegaan. Ik gelijk mijn mooie nieuwe schoentjes aangetrokken en daar gingen we dan. Eenmaal in de boot was ik echt mega misselijk en ik had ook echt het gevoel dat ik om de seconde kon overgeven (terwijl ik 2 reispilletjes had ingeslikt!!).. Gelukkig hoefde ik niet over te geven, maar helaas 5 andere wel. Eenmaal aangekomen op Saba, werden we gelijk een taxi ingeduwd die ons het eiland voor een deel liet zien. Saba is echt een heel schattig eilandje, maar echt ontzettend klein, dus we hadden het eigenlijk in 20 minuutjes wel gezien. Toen kwamen we aan bij ons doel we gingen namelijk de ‘Mount Scenery’ beklimmen. Dit is de hoogste punt van het Nederlands koninkrijk en dat is ongeveer 900 meter. Om dit te kunnen bereiken moesten we in totaal 1200 treden beklimmen. Het eerste gedeelte ging nog wel goed, alleen er moest wel om de 5 minuten een rust pauze worden ingelast, maarja dat krijg je met iemand die ging conditie heeft he ;) Het was wel echt super gaaf, we kwamen terecht in een soort oerwoud met allemaal hagedisjes, slangen en een KIP!! Ik hoorde hem wel, maar zag hem helaas niet :( Nadat we eenmaal de afslag hadden genomen naar het uitzicht punt, begon de echte survival tocht. Het was een grote modderpoel waar we doorheen moesten. Dus ik was na 1 minuut gelijk helemaal zwart, want Emma was al gelijk in het begin uitgegleden. Het was wel een beetje raar, want na 5 minuten zaten we ongeveer in een wolk en was het heel erg mistig, maar het had ook wel weer iets. Na ongeveer 20 minuten strompelen in de modder, kwamen we een soort hunebed tegen waar we doorheen moesten. Dan denk je leuk, maar als je de uitgang ziet denk je *#&@%* Je moest namelijk eerst omhoog klimmen naar een klein gat, waar je je zelf door heen moest persen. Eenmaal daar doorheen denk je dat je het heb gehad. Kom je ineens terecht op allemaal grote stenen waar af en toe gewoon een halve meter niks zit, dus waar gewoon een flink gat zat. Nadat Paul mij omhoog had gehijst (thanx :D !!!) Waren we eindelijk bij de top :) Nou de top was in totaal iets van 5m2 en dan heb je het wel gehad. Maar het was wel leuk, want je kon alles beneden zien en dan net alles een beetje in madurodam stijl ;) Hierna zijn we weer langzaam naar beneden gegaan. Dan denk je naar beneden is wel veel makkelijker, nou niet dus. Paul die zag ook op de terug weg een super mooie vogel en wilde daar een foto van maken, maar dat moet natuurlijk wel in alle rust. Helaas zag ik en hoorde ik de kip en was te vrolijk en riep we 10 x heel hard KIP en tja toen had ik de hele mooie vogel weggejaagd en bleef Paul achter zonder mooie foto van de mooie vogel ;) Gelukkig hebben we het wel gered en zijn we lekker gaan eten bij een Ecologe (een soort huisje dat leeft zonder stroom of etc. Nadat we weer een flinke bodem hadden aangelegd, zijn we weer verder naar beneden gelopen. Hier kwamen we zelfs 2 slangen tegen!! Eenmaal helemaal beneden zijn we nog ff in het dorpje gaan rond wandelen, hier heb ik gelijk ook een paar extra zeeziek pilletjes gekocht. Hiervan heb ik er toen gelijk 4 ingenomen, want ik dacht ik laat me niet kennen. Eenmaal weer in de boot, waren er in totaal al 15 mensen aan het overgeven. Emma had gelukkig nergens last van, maarja dat krijg je dan ook als je 4 van die pilletjes hebt ingenomen, terwijl de eerste twee nog werken ;) Ik was echt zo lam als een tak en kon zelfs mijn eigen armen niet meer optillen.. Helaas ging het met Paul wat minder en die vroeg toen uiteindelijk ook om een prullenbak. Maarja ik kon natuurlijk haast niks tillen, want ik was veelte slap. Maar gelukkig kon ik na 5 minuten Paul de emmer overhandigen. Hij maakte daar gelijk gebruik van en kotste heel die prullebak vol ghehe. Gelukkig waren we weer vrij snel aan land en zijn we toen ff snel naar huis gegaan om te eten en te douchen. Alle twee zo gaar als een garnaal zijn we toch nog even naar de Soggy gegaan, om iedereen over ons spannende verhaal te vertellen ;)

Donderdag was het Paul zijn verjaardagsdagje. Paul was namelijk 4 Februari jarig geweest en nou had ik zijn verjaardag hier dan even gepland, omdat hij thuis niet veel van mij heeft gekregen. Dus had ik een paar verrassingen voor hem. Als eerste zijn we gaan duiken. Dit was echt super gaaf, we zouden namelijk een introductie duik krijgen, maar we zijn veel verder gegaan dan normaal. We hadden nu ook echt super veel soorten vissen gezien en we hebben zelfs een rog gezien!! Helaas had ik mega veel last van me oren, dus bij mij ging het een beetje moeizaam.. Maar Paul die was als een vis in het water en die had het dus zo onder de knie :) Hierna zijn we met zijn tweetjes lekker gaan zonnen bij het Great Bay hotel :) Maar de dag was nog niet voorbij, want ’s avonds gingen we nog romantisch een Sunset Cruise doen. Ik dacht dat het romantisch was, maar je zit uiteindelijk met 50 man op een boot. Maar het was wel een hele gezellige avond geworden, met alle gratis drankjes ;) Hierna zijn we nog even ter afsluiten met zijn tweeën naar de Soggy geweest.

Vrijdag hadden we een all-inclusive tour geboekt bij een catamaran bij de Eagle tours. We hebben toen met de catamaran een heel rondje eiland gevaren. Als eerste zijn we naar een onbewoond frans eilandje gegaan, hier hebben we echt heerlijk gezwommen in een mega heldere zee. Het eilandje zelf was ook heel erg mooi, het was een lekker groen eiland met een mega wit strand. Daarna zijn we doorgevaren naar een rots in het water en hier hebben we zowat een uur zitten snorkelen, heb daar echt hele gave visjes gezien. Helaas zat er niet heel veel koraal en het koraal wat er zat, had zowat geen kleur. Hierna hebben we gegeten bij een heel lekker restaurantje aan de Franse kant met alle gasten van de boot. Hierna zijn we weer de boot opgegaan en zijn we doorgevaren naar Long Bay. Daar hebben we nog ff in het water wat zitten trappelen en toen zijn we weer richting de haven gevaren. Ik vond het echt een erg leuk dagje en heb het eiland nu ook een keertje van een heel andere kant gezien. ’s Avonds hebben we met zijn tweeën gegeten bij Marksplace (dat is dat Nederlandse restaurantje). Hierna zijn we weer doorgegaan naar de Soggy, want daar was namelijk het afscheidsfeestje van Lieke en Fieke. Dit hadden ze erg goed geregeld, want al het bier was voor een dollar. Helaas moest ik toen ook al echt afscheid van ze nemen, want ze zouden namelijk zaterdag 5 mei weer terug gaan naar Nederland. Maar helaas moest ik toen werken :( Paul heeft ze toen wel uit kunnen zwaaien met heel de groep.. Dat vond ik echt heel jammer dat ik daar niet bij kon zijn :( ’s Avonds zin we toen ook onze trots gaan verdrinken bij De Snor ;) Hierna zijn we doorgegaan naar Carnaval Village, want het was namelijk ook de laatste avond carnaval.. De afsluiting van carnaval lijkt hier wel een beetje op de afsluiting van het carnaval in Uden. Ze verbranden hier namelijk een soort pop genaamd Queen Mojo (of zoiets) en in Uden doen we dit dan met een varken (voor de mensen die dit dus niet weten ;) ) Na het verbranden van de pop, was er echt nog heel veel vuurwerk te zien en dan ook echt mooi vuurwerk. Het leek wel nieuwjaar ;) Hierna was het ook gelijk helemaal afgelopen, iedereen ging gelijk naar huis. Wij zijn toen ook maar gelijk naar huis gegaan, want zondag was natuurlijk de grote dag. Paul en ik gingen namelijk met dolfijnen zwemmen op Anguilla :D

Nou zondag was dus de grote dag. We hebben toen ’s ochtends de Ferry vanuit Marigot naar Anguilla toe. Ik helemaal voorbereid en twee pilletjes ingenomen. Waren we dus binnen 15 minuten al bij Anguilla, dus voor niks die rommel ingenomen ;) Eenmaal daar aangekomen, werden we gelijkt een taxibusje ingepropt die ons naar de Dolphin Discovery bracht. In het begin was het wel een beetje raar, want op Anguilla rijden ze allemaal links en toen had ik echt even bij een rotonde van wat doet hij nou?? Maar eenmaal aangekomen waren we veelte vroeg en toen zijn we eerst even bij het strandje gaan liggen bij de Dolphin Discovery. Hier passeerde heel de tijd een soort sultan mannen en dan niet een of twee, nee gelijk helen groepen van 20 man ofzo. Hierna zijn we toch richting Dolphin Discovery gegaan en zijn we daar gaan kijken bij de dolfijntjes, want tja daar draait het allemaal om he. Daar heb ik toen zelf ff de paparazzi uitgehangen en toen heb ik even 245.098 foto’s gemaakt van de dolfijn ;) Nou toen zijn we ons toch maar gaan inchecken voor de adventure dolphin swim. Eerst dachten we dat we alleen maar met zijn tweeen waren, dus dan kregen we ook een dvd alleen maar met zijn tweeën. Maar helaas toen de introductie bezig was, kwam er zo’n oude opa bij zitten.. Maar daar trokken we ons gelukkig niet zo heel veel van aan. Nou en toen begon het hoor.. We mochten het water in en toen zag ik die beestjes van dichtbij, nou voelde me gelijk weer 11 :D daar stond ik dan met een big smile op mijn gezicht :D Het was echt zo leuk allemaal. Ik heb lekker kusjes mogen geven aan de dolfijn en met hem mogen dansen :D Ook heb ik een Belly ride gedaan en een Foot Push, omdat het gelukkig niet zo heel druk was mochten we nog een keertje dat was echt heel leuk :) Ook moesten Paul en ik met zijn tweeën dansen en toen gingen die dolfijnen mee dansen :) They say it is the experience of a lifetime.. It is!!!! Het is echt iets wat ik nooit meer zal vergeten. Nadat het jammer genoeg was afgelopen zijn Paul en ik naar een van de mooiste stranden ter wereld geweest, namelijk Shoal Bay. Echt zo’n heldere en rustige zee had ik nog nooit gezien. Zelfs nadat ik 20 meter in het water zat, zag ik nog steeds de bodem, moet je nagaan. Na daar heel de dag te hebben liggen bakken zijn we weer met de boot terug gegaan naar Marigot.

De volgende dag zijn we eerst lekker gaan lunchen bij het Bagel House en Fieke je hebt gelijk hoor: je kan er echt zo lekker eten. Hierna ben ik met Paul naar Mullet Bay geweest, dat is hier op het eiland een van de mooiste stranden. Hier hebben we lekker tot 6 uur gelegen. Hierna zijn we thuis ff gaan douchen en zijn toen zijn we gegaan naar Pineapple Pete. Dit is een heel bekent restaurantje op het eiland, het was er dan ook super super druk. Maar het was er echt heel erg gezellig en we hebben er ook heel lekker gegeten. Ook het personeel verdient daar een dikke pluim, want ze behandelen je daar echt als koning en koningin. Hierna zijn we echt als twee typische Amerikanen even naar het casino gegaan. Helaas zijn we iets armer weer naar huis gegaan :(

Dinsdag was Paul zijn echte laatste hele vrije dagje hier. We zijn toen nog even naar het strand eilandje Pinel gegaan. Hier hebben we even gelegen en zijn daarna lekker gaan lunchen. Het was helaas niet zo’n heel mooi weer en we zijn toen weer terug naar Sint Maarten gegaan. Hier hebben we gezellig met zijn tweeën de dierentuin gezocht. Dit was echt heel leuk, veel diertjes weer gezien en veel gelachen :) Om de avond af te sluiten dacht ik dat we lekker Sushi gaan eten bij Bamboo Bernies, want ja we lusten alle twee Sushi.. Eenmaal daar aangekomen bestelden we een Sushi Bridge, maar helaas was het niet alleen Sushi, maar ook allemaal vis stukjes en weet ik veel want. Tja daar houden Paul en ik alle bij niet van, wat doe je dan?? Nou mama Paul en ik dachten nog even aan back to basic, maar dat hebben toch maar niet gedaan ;) Dus hebben we het netjes laten staan en hebben we er veel om gelachen.

Nou woensdag was het Paul zijn echte laatste dagje hier. Hij hoeft toen eerst even zijn koffer ingepakt en toen zijn we langzaam naar het vliegveld gereden. Hier hebben we Paul toen ingecheckt, dit was niet heel erg bijzonder. Toen zijn Paul en ik met zijn tweeën nog even bij het bootje gaan liggen, om van de laatste zonnestralen nog te kunnen genieten.Hierna ging het toch echt gebeuren, Paul moest namelijk echt weg :( Dit vond ik echt helemaal niet leuk en het was toen ook ff drama hoor :( Ik vond het heel erg dat hij weg ging, maar nu heb ik tenminste wel weer iets om naar toe te leven. Maar schatje ik wil wel nog even zeggen: ik heb het super gezellig met je gehad :)

Ik wilde ’s avonds niet alleen zitten, dus ben ik gelijk naar de Soggy gegaan, zodat ik ff troost bij iedereen kon gaan zoeken ;) Dit is goed gelukt, want het is toch nog een gezellige avond geworden. Wij zijn toen ook gaan eten bij een of ander Nederlands tentje en daar kon je echt goed Nederlands eten. Ik had namelijk een kaassoufle (een echte!!!), een kroket een een frikandel speciaal (met echt curry) en frietjes met lekker satesaus!!! Echt dat deed me goed hoor, zo'n Nederlans etentje ;) Helaas begon die donderdag het echte leven weer, want ik moest namelijk gelijk weer werken. Het was wel gelijk een mazzeldag, want ik kreeg ’s middags bij een check in gewoon 20 dollar fooi (hoe rielekst is dat!!).. Helaas was het ’s avonds wel wat minder, want ik kwam thuis en we hadden geen stroom.. Dus daar zat ik dan in het donker. Ik kon ook echt totaal helemaal niks, want ik had geen auto.. Toen had ik het wel ff helemaal gehad en zat toen ook echt in een dipje. Ik ben toen ook echt al om 9 uur gaan slapen, want ja voor de rest kan je ook niet heel veel.. Maar gelukkig deed de volgende dag het alles wel weer :)

Die dat moest ik weer werken samen met Roos. Helaas moesten we ook weer tot heel laat. Eigenlijk was het niet zo heel erg, want zo konden we lekker een pizza bestellen op de kosten van het werk ;) en toen was het alweer vandaag :) Vandaag heb ik weer gewerkt en nou tot iets van 8 uur en toen ben ik begonnen met dit hele en dan ook hele lange boek werk..

Pff ik snap niet waar ik die lappe tekst vandaan haal, maar het is me toch weer gelukt. Ik zal mijn volgende berichtje iets sneller plaatsen, zodat het niet weer zo’n heel lang boekwerk wordt ;) Want het kopje koffie is denk ik bij de meeste mensen een pot koffie geworden ;)

Nou lieve mensen ik spreek jullie hopelijk snel weer en over 8 weekjes zie ik jullie weer, want dan zit ik weer in het koude Nederland :)

Doegdoeg xxx het drukke antilliaantje :)

  • 13 Mei 2007 - 11:27

    Paul:

    Haai schatje :)

    wat een mooi verhaaltje is het weer geworden :)

    Kheb 't echt super naar m'n zin gehad daar samen met jou :D

    tot snel :)

    hvj :D XXXXX

  • 13 Mei 2007 - 11:41

    Lin:

    ècht een heel boekwerk ja:) maar wel heel leuk om te lezen...echt leuk ook dat het zo gezellig was met paul!
    De tijd gaat idd al echt snel voorbij ..nog maar 8 weekjes..geniet er maar van meid!
    Kusje Linda

  • 13 Mei 2007 - 15:08

    Angela:

    Heej meissie!!! ppff wat een verhaal weer haha! sorry heb geen tijd om t helemaal te lezen, doe ik morge;) maar heb wel ff je foto's gezien! echt helemaal super! zeker van dat duiken!
    Jeeeejj nog 8 weekjes!:D kga alvast wijn koud zetten voor je;)
    Heel veel plezier nog! en we mailen snel weer! Liefs en dikke x

  • 13 Mei 2007 - 15:16

    Tessa:

    Hej Emma,

    Lang niet gesproken, wat een verhaal pfff maar wel leuk! Ben blij dat je het naar je zin hebt. Geniet er nog maar van

    doeggg

  • 13 Mei 2007 - 15:38

    Mama En Frits:

    Nou Emma , de koffiepot is nu helemaal leeg. Wat een verhaal; wel mooie foto's.
    Fijn om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben gehad. Prachtige foto's!!
    We hebben de DVD met de dolfijnen bekeken; geweldig, wat een ervaring.
    Dikke kus, Mama en frits

  • 13 Mei 2007 - 19:10

    Marlies:

    pff echt een boekwerk, maaaaaaaaar t blijft erg leuk om te lezen dat je t nogsteeds zo naar je zin hebt!

    Ik zie je over 8 weekjes (da klinkt korter dan 2 maanden) ;)

    kuss

  • 14 Mei 2007 - 15:51

    Bram:

    Hee Emma!

    Wat een verhaal weer! Maar wel leuk om te lezen weer! :) Echt veel dingen gezien en meegemaakt weer de afgelopen tijd, echt relaxt..Ook leuk dat het zo gezellig was met Paul!

    Nou, ik spreek je later weer hè :) Nog ff en dan hoop ik voor je dat het weer niet supererg tegen zal zitten:P

    Groetjes XxX :)

  • 15 Mei 2007 - 20:21

    Ilse :

    Hoi Emma,
    Na 2 potten koffie....wel erg leuk om zo op de hoogte te blijven! Ik heb het dolfijnenfilmpje al gezien...erg leuk!! Wat een ervaring! Je zal Paul nu wel missen, maar het begint alweer af te tellen nu! Geniet er nog maar van, hier regent het alweer ruim een week! Ben je ook meteen zat! Ons feest was erg leuk, dank je wel voor de leuke kaart en als je weer in ons landje bent kom je samen nog maar een borrel drinken!
    Groetjes, Louis en Ilse

  • 22 Mei 2007 - 17:24

    Anouk:

    Hey chica!! leuk joh die verhalen van jou!! Hier in NL wordt het ook weer lekker weer, tenminste als je het moet geloven!! Ik ben afgelopen weekend nog in Uden geweest en alles gaat daar nog steeds zn gangetje hoor!! Ik heb ook te horen gekregen dat als je weer terug bent, we flink gaan stappen om je weer back to basic te brengen haha!! Veel plezier nog daar en straks kun je mijn verhalen lezen als ik in Mexico zit!! Bereid je maar voor!! haha Have fun xxx Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 38536

Voorgaande reizen:

06 Februari 2007 - 07 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: