Het Antilliaanse kippetje heeft het weer overleeft - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Emma Helleman - WaarBenJij.nu Het Antilliaanse kippetje heeft het weer overleeft - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Emma Helleman - WaarBenJij.nu

Het Antilliaanse kippetje heeft het weer overleeft

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Emma

18 April 2007 | Nederland, Amsterdam

Eejeej lieve mensen :)

Hier weer een berichtje uit het hele warme en zweterige ;) Sint Maarten. Jullie zullen vast en zeker niet meer jaloers zijn, omdat het nu ook een keer (in de 100 jaar) mooi weer is in Nederland. Het was zelfs hier in het nieuws en iedereen had het er over!! Maar ja Sint Maarten zullen jullie nooit overtreffen ;)

De afgelopen weken ben ik weer druk bezig geweest met van alles en nog wat, maar ik heb ook lekker genikst (dat hoort natuurlijk ook op zo’n eiland he).. Na het vorige berichtje, was ik gelijk de volgende dag vrij (wat heb ik het toch slecht ;) ).. Ik ben toen naar Maho beach gegaan, samen met Fieke. Lieke, Berber en Frank, omdat Frank ons weer na een weekje ging verlaten.. Van te voren was ik echt met een mega omweg naar Fieke, Lieke en Berber gereden en daar kwam ik echt een geweldig uitzicht punt tegen, echt zo ontzettend mooi: check de foto's ;)

Nadat Frank weggebracht was hebben we echt heerlijk heel de dag in de zon gelegen. Ik had toen echt het vakantiegevoel: mooi weer, liggen op het strand en natuurlijk de hele lekkere cocktails ;) Helaas zit Maho beach aan de andere kant van de brug, dus we wilde op tijd terug, voordat hij open ging. Dus wij haasten, maar helaas de brug was dicht en wij hadden een file van een uur ofzo!!! Moet je nagaan dit is qua verkeer gewoon Nederland in het klein. ’S Avonds gingen we voor het eerst iets ‘cultureels’ doen, we gingen namelijk met de groep naar een marktje in Grand Case (Frans plaatsje). Daar aangekomen, moesten we nog even in een dollarbusje* zitten voordat we uiteindelijk echt op de markt waren..

• Dollarbusje: Een klein minuscuul frot busje, waar je met 15 man ongeveer in kan. Het is ongeveer een sauna, want ze hebben geen airco en de raampjes die open kunnen zijn echt zo klein als maar zijn kan. Maar dan het grote voordeel: je kan voor $1.00 heel het eiland door en daar doen we het wel voor he :)

Echt op het marktje aangekomen had ik helemaal het vakantie gevoel, overal gezellige kraampjes, eet tentjes en wat muzikanten. Er was zelfs een kleine carnavalsoptocht, echt mooi om te zien. Dus wij dachten gelijk doen we volgende week weer!! Dus ik vroeg aan een verkoopstertjes hoe laat het eigenlijk altijd begint. Bleek het de laatste markt te zijn voor dit jaar!! Nou lekker is dat, maar wel leuk om mee te maken :)

Woensdag moest ik weer werken, het was niet echt een bijzondere dag, maar ’s avonds was weer ons vaste ritueel: namelijk naar de Soggy gaan. Daar was weer heel de groep te vinden. We hadden nu voor het eerst gewoon geen zin in de Chinees, dus zijn we naar de Subway gegaan. Wat we niet wisten was dat we een dief onder ons hadden, he Fieke ;) We hadden namelijk allemaal menuutjes waar je een zakje chips bij krijgt, maar Fieke had er een stuk of 6 of 7, rara hoe kan het ;) Donderdag ging de dag echt super snel voorbij op het werk, was namelijk echt heel de dag bezig met dingen doen enzo, had zelfs haast geen tijd om te lunchen!! ’S Avonds gingen we met zijn alle naar Bamboo Bernies naar de outdoor movie, komen we daaraan met allemaal meiden, draait de film ‘Rocky Balboa’, nou daar zit je dan als meisje echt verkeerd!! Dus toen waren we maar snel naar het bootje vertrokken, wat op Maho beach ligt.. Daar hebben we even een drankje gedaan en zijn toen verder gegaan naar Soggy, het was er niet heel erg druk, dus waren we nog best op tijd thuis..

Vrijdag was het goede vrijdag en zoals de naam het al zegt: het was echt een goede vrijdag (echt een cruijf uitspraak haha).. Emma is namelijk tante geworden :D !! Ben zo trots als een pauw jaja en ook nog eens van een nichtje, genaamd: Fleur.. Ik vind het alleen jammer dat ik er niet bij was, maar zullen we maar zo zeggen: dan heb ik tenminste iets waar ik naartoe kan leven!! Maar het was ook een goede vrijdag omdat ik namelijk met Fieke, Lieke en Berber naar Pinel ging. Dit is echt een prachtig paradijs eilandje dat vlakbij St. Maarten ligt. We waren vroeg vertrokken, zodat we lekker heel de dag konden bakken. Eenmaal aangekomen bij Cul du Sac (opstap plaats voor de bootjes) keek ik toch wel even mijn oogjes uit.. We moesten namelijk in een bootje waar de gaten gewoon inzaten en die dan weer dicht waren gestopt met piepschuim!!! Dus dan zou je denken: dan doen ze die boot vast en zeker niet zo vol, nee hoor zo denkt een Nederlander, maar de mensen hier dachten er dus anders over. We zaten namelijk als sardientjes in een blikje. Gelukkig was dit het wel waard, want 5 a 10 minuten later kwamen we aan bij Pinel en dat maar voor $6.00 (voor de heen en terug tocht). Nou echt het was daar zo mooi: witte stranden, echt een mega heldere zee en er stond tenminste een lekker windje.. Al snel kwamen de andere mensen van de groep en hebben we heel de dag een beetje zitten bakken en gezwommen.. Helaas moest ik de groep weer om 4 uur verlaten, want dan gaat het laatste bootje terug. De rest van de groep bleef daar, want ze zouden gaan slapen (slapen is een groot woord, gewoon feesten ;) ).. Ik kon er niet bij zijn, want ik moest de volgende dag weer gewoon werken..

Zaterdag weer een lekker dagje gewerkt. Voor ’s avonds hadden we eigenlijk niet veel gepland.. Maar uiteindelijk hebben Roos en ik weer een heerlijk broodje gehaald bij de Subway en zijn we toen naar het bootje gegaan en hebben we daar met de rest even een drankje gedaan.. Toen kwamen we op het idee om naar de film te gaan en dan wel naar de film ‘I think I love my wife’.. Daar aangekomen zag het helemaal zwart van de locals (terwijl alles daar wit is ;) ).. Nou we hadden dus de perfecte film uitgekozen, want heel de zaal zat vol met locals en Roos had het nog wel het meest getroffen.. Die zat langs een soort baviaan die heel de tijd aan het schreeuwen en lachen was (echt zo ontzettend irritant).. Maar dan hebben we dat ook meegemaakt, maar echt een tip voor de volgende keer: GA NOOIT IN HET WEEKEND NAAR DE BIOS!!!!

Zondag zijn we na het werk naar de Soggy gegaan en vanuit daaruit zijn we naar Marksplace gegaan. Dit is een Nederlands restaurantje.. We hadden natuurlijk het zelfde voorafje als altijd namelijk: bitterballen met frikandellen :D jeuj!! Hierbij kan ik ook even de titel van dit berichtje uitleggen. We hadden het namelijk bij Marksplace erover dat iedereen ongeveer hier een bijnaam heeft, alleen ik had er eigenlijk geen.. Omdat ik iedereen altijd chick of chickie noem, vonden ze dat wel iets voor mij, maar Berbers bijnaam was al chick, dus vandaar was de bijnaam ‘kippetje’ geboren ;) haha.. Hierna ben ik met een deel van de groep naar een kleine Irish pub geweest, want Chris die ging ons na een weekje verlaten en dat moest natuurlijk wel gevierd worden ;) Nou serieus dat was echt geweldig, het was gewoon eigenlijk een soort privé kroegje, want alleen onze groep zat er.. Die barman die vond het natuurlijk helemaal geweldig dus kregen we ook een paar drankjes aangeboden.. Ze hadden er ook zo’n televisie spel met zoek de verschillen en dat hebben toen een paar rondjes volgehouden echt heb me kapot gelachen.. Helaas was ik echt gaar, dus heb het niet echt heel erg laat gemaakt, want had natuurlijk ook geen zin om die dag daarna moe op het werk te zitten.. Maandag was het een beetje boring dagje en ben toen ook ’s avonds thuis gebleven..

Dinsdag was ik weer even vrij en toen ben ik even Marigot ingegaan.. Dus ik overal kijken en foto’s maken (echt de typische toerist), kom ik echt allemaal gasten van het hotel tegen en dat is toch wel een beetje irritant, want dan gaan ze je gewoon allemaal vragen stellen en tja je kan ze dan moeilijk laten staan ;) Daarna ben ik doorgereden naar Philipsburg en dat was het eigenlijk alweer.. Alleen toen ik ’s avonds thuis kwam en wilde gaan douchen, zag ik namelijk een stukje fris natuur op de grond liggen, fris is een groot woord er lag gewoon een ranzige centepide op de grond.. Schrok me echt kapot, want een centepide is een hartstikke giftige duizendpoot. Heb gehoord dat hier een keer een student was gebeten door zo’n beest en die moest gelijk naar het ziekenhuis, omdat hij dus helemaal begon op te zetten en dat beest lag daar gewoon te makken op onze vloer!! In onze badkamer!! In ons huis!! Een ding was zeker, hij was hier niet welkom ;) dus heb hem maar dood gemaakt en sindsdien zijn we weer centipide vrij.. Heb voor de zekerheid wel de grootste Bop spray gekocht die er maar bestaat en hoop hiermee centepide en kakkerlak vrij te blijven ;) Na mijn douche avontuur, zijn we alweer naar de bios gegaan en dan wel naar de film 'Are we done yet?' is best een grappige film, maar niet voor herhaling vatbaar. Dit was trouwens wel heel anders film kijken, dan afgelopen zaterdag het was nu gelukkig lekker rustig :) Hierna zijn we nog even Soggy ingedoken en daarna zijn we weer rustig op huis aan gegaan.

Woensdag verveelde ik me echt voor de eerste keer op het werk, had mijn stageopdrachten al voor een deel afgerond en de baas moest ze dus eerst verder nakijken, voordat ik weer verder kon. Ik ben toen een wijnkaartje gaan ontwerpen voor in de hotelkamers, dit vond ik echt leuk om te doen en ook weer een keertje iets anders :) ’S avonds gingen we natuurlijk weer net als altijd naar de Soggy, echt hier verveelde we ons ook dood.. Ik ben toen heel veel kranten gaan pakken (vraag me niet waarom maarja) en toen kwamen Lieke en ik erachter wat je er allemaal mee kan doen: je kan hem lezen, je kan er onder gaan liggen, je kan er doorheen kijken etc etc, we hadden echt super grote lol :) toen daarna ging ik allemaal boten op de foto nemen en toen kwam er een kerel naar ons toe en die vroeg of wij een kijkje wilde nemen op een van de zeilboten en daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen ;) Helaas mochten we alleen maar op het dek een kijkje nemen, want de kapitein lag namelijk al te slapen.. Maar wel echt leuk om te zien zoiets.. Later zaten we nog even in de Soggy en ik had het toen met spion (oftewel Evert) over Monaco en mama je raadt nooit waar wij het over hebben gehad, namelijk over de Lady Maura!! Weet je hoelang geleden we die hebben gezien en hij heeft hem afgelopen jaar nog gezien echt zo grappig :)

Donderdag was ik vrij en toen heb ik Berber opgehaald van haar werk en toen zijn we samen naar Long bay gereden.. Had er nog nooit over gehoord, maar verbaasde me ook echt niet, want er lag namelijk helemaal niemand op het hele strand niet!! Echt we hadden gewoon een privé strand!! Heb echt lekker heel de dag kunnen bakken, net als Maho beach zit Long Bay ook aan de verkeerde kant van de brug.. Ondertussen waren Fieke en Lieke ook al gekomen.. Omdat we met twee auto’s waren zou ik eigenlijk alleen terug rijden.. Komen we daar aan bij onze auto’s, krijg ik onze auto niet meer open!! Dus ik zat echt zo van huh hoe kan dit nou, dus ik naar de andere kant gelopen, kreeg ik hem ook niet open :S en toen naar de achterbak en die ging ook niet open!!! Echt zo raar, dus ik maar naar het werk bellen, kreeg ik de vraag of ik wel bij de goede auto stond.. Oke hoe kun je zoiets vragen, ons wrak is van 10 kilometer te herkennen aan ze roestvlekken en aan zijn deuken en dan denken ze dat hier nog precies zo’n zelfde auto op het eiland rond rijd: nee dus.. Uiteindelijk ben ik met de meiden mee terug gereden en hebben een paar locals onze auto weggesleept.. Omdat ik natuurlijk geen auto had, kon ik natuurlijk niet naar huis en heb toen ook bij het Delta gegeten (bij Fieke, Lieke en Berber dus), daarna ben ik toch gelukkig thuis afgezet.. De dag probeerde iedereen de auto open te krijgen, maar helaas het was zelfs zo erg dat de sleutel is gebroken.. Uiteindelijk kwamen ze tot de conclusie dat iemand had proberen in te breken. Hoe triest ben je dan?? Om in onze auto te gaan inbreken er stonden wel 10 mooiere en dan pakken ze net ons lelijke wrak, maarja.. We zitten nu nog steeds zonder auto en moeten nu echt alles met de gezellige dollarbusjes doen, dus ook boodschappen enzo..

Zaterdag was een lekker dagje op het werk, want we waren namelijk vroeg klaar en toen begon de grote avond, namelijk de opening van Carnaval!! De opening van Carnaval is hier de Jump Up, dit is een optocht die gaat van Marigot (de Franse hoofdstad) naar Philipsburg (de Nederlandse Hoofdstad) die van 10 uur s’ avonds tot ongeveer 4 uur s’ ochtends duurt..We zijn toen ergens in gaan staan om te kijken naar de optocht.. Nou er reden iets van 4 politiemotoren voor en ook nog een paar wagen, dus dan denk je nu gaat het komen.. Zie ik ineens in de verte een hele oude vrachtwagen nadere en zo ging het dus heel de tijd door, maar wat nou het leuke was: iedere vrachtwagen had een mega geluidsinstallatie en achter iedere vrachtwagen liepen/dansten allemaal mensen dat was echt zo’n geweldige sfeer. Helaas ging het even regenen of ja helaas, wij trekken ons daar natuurlijk helemaal niet van aan.. We zijn toen zelfs meegaan doen met de optocht!! Het zag er volgens mij niet uit, want alleen locals deden mee en dan zie je ineens zo’n grote groep blanke er tussen haha, maar het was echt heel leuk, we hebben in totaal iets van 2 uur meegelopen en gedanst: ik heb zelfs met een big mama gedanst echt zo grappig :) Uiteindelijk waren we wel een beetje moe en zijn we maar terug gelopen naar de auto.. We konden nog niet naar huis want de weg die richting onze kant op ging, die was dus bezet door de optocht (handig uhm uhm).. We zijn toen met zijn alle naar Soggy gegaan.. Een deel van de groep had honger (inclusief ik natuurlijk haha).. We zijn toen om 3 uur ’s nachts romantisch gaan eten bij de McDonalds. Dit deen we opend door de McDrive, echt zo grappig, zie je al die mensen in die auto’s kijken daar.. En daar zaten we hoor met zun alle lekker te genieten van onze hamburgertjes. Hierna zijn we maar naar huisgegaan, want we moesten de volgende dag gewoon weer werken.. Gelukkig had ik nergens last van dus heb ik de zondag helemaal overleeft :) Zondag was overdag niet zo’n heel boeiende dag en ’s avonds ben ik met Roos uit eten gegaan bij Marksplace, daar heb ik hier voor het eerst Escargots gegeten: echt zo lekker :) en daarna nog een salade :) jammie jammie jammie haha..

Maandag was ik weer vrij, maar dat was echt niet zo heel boeiend heb eigenlijk heel de dag in Philipsburg gehangen en een beetje geshopt (wat je daar dus totaal niet kan) en toen was het alweer vandaag :) en zit ik lekker ’s avonds een heel boekwerk voor mijn fans te schrijven ;) Het is wel weer een abnormaal lang bericht geworden, maar ik heb bij het vak Nederlands eigenlijk nooit begrepen wat kort en bondig nou precies inhield haha ;)

Ik heb trouwens ook echt iets leuks in het vooruitzicht, want Paul komt 26 April naar St. Maarten :D voor 13 daagjes, heb er echt zin in!! Alleen dan ga ik natuurlijk geen berichtjes plaatsen, dus het volgende boekwerk is waarschijnlijk pas over drie weken te lezen..

Heel veel groetjes en dikke knuffels :)

-xxx- Kippetje ;)

Owja ik heb ook wat oude foto’s bij de foto’s gezet :) want die vond ik hier nog bij andere mensen op de camera :)

  • 18 April 2007 - 08:04

    Paul:

    haai schatje,

    wat heb je toch weer een lang verhaal getypt, misschien beter als je iedere week een verhaal verteld, dan hoeven wij geen uren aan stuk te lezen ;)

    tziet er daar wel allemaal vetgaaf uit daar :D nog 8 daagjes en dan ben ik ook van de party whoei :D zorg maar dat 't hele huis dan kakkerlak vrij is ;)

    nouja ik spreek je snel weer :) en tot over 8 daagjes :)

    doeii khvj :) XXXXXXX

  • 18 April 2007 - 10:18

    Linda:

    Hey Kippetje!:)
    echt leuk al die verhalen lezen..en maakt helemaal niet uit dat ze zo lang zijn hoor;)
    echt heel veel plezier met Paul..lekker 13 dagen genieten....echt leuk!
    Kusje

  • 18 April 2007 - 12:44

    Anne:

    heej vrouwke!!
    jesus wat een verhalen kun jij schrijven zeg!! moest er eens ff goed voor gaan zitten! maar ze zijn wel super om te lezen! Stuur nou maar wat meer zon hierheen want hier is het alweer afgekoeld!! Nou iig veel plezier met paul daar, maar daar vertrouw ik wel op!!;) doei doei xxx

  • 18 April 2007 - 15:11

    Bram:

    Lange verhalen zijn alleen maar goed! betekent dat je genoeg meemaakt om door te vertellen ;) Leuk bericht weer! Ook de foto's waren leuk! (=> Krant ;)) ..

    Tot het volgende bericht of op msn weer! Iig nog veel plezier hè! En probeer je niet te vervelen ;)

    Groetjes XxX

  • 19 April 2007 - 12:42

    Anouk:

    Hey super man om het allemaal te lezen, vroeg me al af wanneer we weer wat te horen zouden krijgen!!! Veel plezier nog daar en ik ga trouwens naar Mexico op stage van 3 september t/m 18 januari... Wanneer kom jij precies weer terug??

    Have fun!!
    XXX anouk

  • 19 April 2007 - 21:12

    Ilse:

    Hoi Emma of kippetje, wat je wilt :),

    Vanuit de Graaf (waar 't gelukkig ook mooi weer is) wensen we jou en Paul alvast een hele leuke vakantie, moet jij nog wel werken in die 13 dagen? hoe verzin je 't Paul, 13?)
    Hoe dan ook zullen jullie toch wel een leuke tijd hebben! Geniet ervan!
    Groetjes, Ilse en Louis

  • 25 April 2007 - 17:13

    Petra:

    Hoi Emma,
    Laatste avond hier voordat Paul vertrekt. Volgens mij heeft hij zijn koffer al 2x in- en uitgepakt. Het lijkt wel of ie 2 maanden gaat.Ik hoop dat jullie een fijne en gezellige tijd hebben en hopen via de site op de hoogte te blijven. Liefs, Mari, Erik en Petra
    PS we genieten van de verhalen......

  • 08 Mei 2007 - 16:38

    Emile:

    Ha Emma,

    Vele leuke verhalen... nu natuurlijk aan het genieten met Paul op het eiland...ook tussen de dolfijnen...
    Veel liefs,

    Emile en Marga

  • 12 Mei 2007 - 16:51

    Caroline:

    Hey meid,

    Moet zeggen ziet er erg vervelend uit allemaal!!! Heb met je te doen hoor ;-)
    Veel plezier nog, groetjes en dikke kus...

    Je nicht Caroline.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 38532

Voorgaande reizen:

06 Februari 2007 - 07 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: