Update from the wanne be Antilliaan :) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Emma Helleman - WaarBenJij.nu Update from the wanne be Antilliaan :) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Emma Helleman - WaarBenJij.nu

Update from the wanne be Antilliaan :)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Emma

03 April 2007 | Nederland, Amsterdam

Eeej schatjes :)

Nou de titel zegt het al, ik ben bijna een echte Antilliaan. Voel me helemaal thuis hier, alles gaat op mijn tempootje zullen we maar zeggen haha ;) en de mensen zijn gewoon zo aardig en het weer daar hoef ik natuurlijk niks over te vertellen.. Maar waarom dan een wanne be Antilliaan, gewoon ik ben nog niet bruin genoeg ;) en het kroes haar ontbreekt natuurlijk ;)

Maar het is alweer een tijdje geleden dat ik een berichtje op de site heb gezet, dit komt vooral dat ik het gewoon druk heb.. Woon wel op de Antillen en daar is tijd niet belangrijk, maar de tijd die je hebt, wordt natuurlijk wel flink benut ;) Ik heb natuurlijk weer veel gewerkt en buiten het werken om lekker gefeest.

Ik had weer het geluk dat we weer in het huis van onze big boss (Emil) mochten slapen en ik had helemaal het geluk dat ik in het tweepersoons bed mocht slapen en dat dan 4 nachtjes!! Echt was weer lekker luxe hoor, warm water, airco etc ;) je kent het wel :P

Maar het begon allemaal zaterdag 20 maart (heel lang lang geleden ;)). Ik heb natuurlijk met de bikinicontest $700,- gewonnen (lucky me)!! Dit heb ik natuurlijk niet in mijn eentje voor elkaar gekregen, daar hebben mijn lieve vriendjes en vriendinnetjes mee geholpen (die de volgende dag met een onsteken keel en schorre stem in bed lagen: thanx matties :)) Ik vond dus dat ik ze moest bedanken en dat deed ik dus door middel van een feestje, met het thema: Fouter dan Fout.. Helaas kon het niet bij mij thuis gehouden worden, want het is gewoon een inimini huisje waar ik in woon en er wonen nog meerdere mensen hier en dat is dan ook weer zo lullig he ;) Gelukkig stelde Bart en Guus hun huisje beschikbaar, dus daar werd flink gebruik van gemaakt (thanx guys!!) Het was een zeer geslaagd feestje, want iedereen was echt meer dan fout gekleed, echt in een woord geweldig (jullie zien het zowel op de foto).. Ik zelf was ook redelijk fout, ik leek een beetje een wandelende kerstboom zullen we maar zeggen ;) Het was gewoon zelfs zo erg dat om 3 uur ineens het bier kwijt was :( wij flink zoeken natuurlijk, maarja stom bier was gewoon op ;) Maar mensen ik moet het zeggen het was echt een top feest!!

Volgende ochtend moest ik natuurlijk weer om 9 uur klaar zitten op het werk en ik moet eerlijk zeggen, het ging me vrij goed af ;) Wel lekker dagje gehad, heb wel een beetje door kunnen werken aan mijn projecten. ’S Avonds hadden we nog een of ander feest (weet me god niet bij wie het was, maar feest is feest he zullen we maar zeggen).. Wij gingen er met volle moed er naartoe, maar helaas het viel zwaar tegen.. Dus Berber en ik gingen maar wandelen.. We stonden wel raar te kijken toen we ineens voor de Chinees stonden, want dat betekende gewoon dat we heel lang hadden gelopen (gewoon te lang ;)) dus ja toen zijn we maar naar Soggy gelopen en hebben daar onze avond voorgezet :) Zondag mocht ik gelukkig een beetje uitslapen, want hoefde pas om 10 uur te beginnen.. Het zat die dag echt allemaal mee, want we waren al om zes uur klaar en toen konden we gezellig met de groep mee uiteten bij Teloula’s (Mexicaan in Philipsburg).. Heb me daar lekker me buikje gevuld en zijn toen weer naar huis gegaan..

Maandag was ik vrij (yes yes yes ;)) en toen heb ik een eiland tour gedaan, want Frank een vriend van Fieke kwam voor 1 week naar Sint Maarten en tja is toch ook wel leuk dat hij iets ziet van het eiland.. Nou we kwamen gewoon op delen van het eiland waar ik nog nooit was geweest (terwijl ik hier zowat 2 maanden zit en het niet groter is dan Uden!!!), dus dat was wel super leuk. We zijn toen bij Fort Louis (in Marigot) uitgestapt, het is echt een heel mooi uitzicht punt op de Franse kant (zie foto’s) en er stond nog een stuk fort met kanonnen. Het was echt heel mooi daar. ze hadden daar ook iets heel raars, namelijk: bomen.. Zoiets had ik nog nooit gezien: een boom met takken (he Lieke ;)), bekijk de foto’s maar ;) Daarna hebben we lekker bij het Bootje (op Maho beach) gezeten.. Berber, Lieke en ik moesten toen even naar de wc en ik wist niet dat je zo’n lol kon hebben op de terug weg van de wc naar het Bootje. We waren gewoon in een super melige bui en hebben toen een fotoshoot gedaan met de verkeersborden (zie foto’s). We wilden toen ook wel een foto hebben met zijn 3e bij het bord van Sint Maarten, dus we vroegen dat aan iemand die net zijn auto wilde stappen. Dus ik geef die man mijn camera. Dan denkje zo gedaan, zo gebeurt. Nee, meneer moet zich eerst gaan settelen op de rotonde, zodat er geen auto meer langs kan en dan moet hij nog mijn camera even goed gaan bekijken. Na 5 minuten had hij eindelijk een foto gemaakt en stond er ook al een file van 1 kilometer haha ;) dus ik had hem gauw bedankt en liep snel verder. Zit ik de foto later te bekijken, geen Lieke en geen Sint Maarten bord op de foto, maar wel een halve Emma en Berber haha en daar hebben we 5 minuten op moeten wachten.. Later op de avond zijn we naar het Casino Tropicana gegaan. Een vrouw die bij de ingang stond die zei wat tegen mij, maar omdat ik gewoon zo melig was kon ik het gewoon niet verstaan.. Dus na 3 x vragen wat ze nou zei en na flink veel lachen, vroeg ze of ik minder jarig was omdat ik zo nerveus deed!!! Moest toen zelfs mijn ID laten zien :( gelukkig mocht ik eindelijk naar binnen en toen pas hoorde ik wat ze zei, ze zei alleen: Good Evening!!!! Weetje hoe erg, heb ik het gewoon 3 x moeten vragen.. Eindelijk in het Casino binnen, ging een hele wereld voor me open, overal lampjes en geluidjes (voelde me weer helemaal kind ;)), dus toen is Emma flink gaan gokken uhm uhm.. Heb uiteindelijk $23,- vergokt, dus dat valt reuze mee. Dit heb ik uiteindelijk weer terug verdiend, door de gratis drankjes die je daar kreeg, echt super service :)

Dinsdagavond was de grote avond, want toen had ik namelijk finale van de bikinicontest. Ik had er echt super veel zin in en was er helemaal klaar voor, daar aangekomen had ik er helemaal zin in, omdat gewoon iedereen er was die ik kende en dat allemaal om mij aan te moedigen.. Maar al gauw werd de lol verpest, want om 1 uur s’ avonds begon het pas en ja het leven gaat gewoon door, dus zijn er ook gewoon mensen die ’s ochtends vroeg moeten werken, dus droop iedereen af.. Om 2 uur ’s avonds had ik pas een ronde gedaan en toen was ik het zelf ook gewoon zo zat, dat ik er maar mee gestopt ben.. Het was gewoon niet meer leuk, het duurde gewoon zo lang en die andere meiden waren echt zo arrogant als de pest. Het zo wel $5000,- voorbij me neus laten gaan, maar zo heb ik tenminste wel de eer aan mezelf gehouden :)

Woensdag was ik alweer vrij (wat heb ik het toch slecht ;)) en had er echt al flink zin in, want was van plan om lekker bij Great Bay te gaan zonnen, maar helaas werd me dat niet gegund, want de auto was gewoon alweer kapot (het zal toch weer eens niet) nou was het dat de remvloeistof alweer (ja alweer) lekte, het was namelijk in die week al 3 x gebeurd en ook al 3 x gemaakt, maar alles gaat hier op zijn Antiliaans: daar een beetje aan draaien, dat weer wat losser en dan dat weer zo en hoppa auto is weer klaar. Helaas was onze auto niet hoppa klaar en heb ik uiteindelijk een taxi gebeld om naar Great Bay te gaan. Nou dat is hier dus echt niet duur, het is maar $15,- en dan kan je heel het eiland door crossen.. Na een uurtje zonnen ben ik naar Old Street gelopen in Philipsburg en heb daar met de groep mee gegeten aan de laatste maaltijd van Ron, want Ron ging namelijk weg :( Nadat we klaar waren, waren we gelijk naar het vliegveld gereden en hebben Ron daar afgezet. Dramatisch afscheid haha ;) nee viel wel mee.. Daarna zijn we doorgereden naar Maho beach en hebben daar zijn vliegtuig zien opstijgen..

Donderdag zijn we natuurlijk weer naar Bamboo Bernies gegaan om de outdoor movie te kijken, was eigenlijk weinig outdoor aan dit keer, het goot namelijk echt pijpenstelen. Dit duurde dan ook niet even, dit duurde gewoon heel de film.. Dus we hebben toen schuilend de film ‘Casino Royale’ gekeken, vond hem niet zo boeiend, maar toch wel weer leuk om de film gezien te hebben.. Vrijdag was een erg rustige dag op het werk, had niet echt veel check ins dus had weer even de tijd om aan mijn project te werken.. Alleen ’s avonds brak het feest los, want er was namelijk feest in de Soggy waar je allemaal gratis kon drinken en daar werd natuurlijk allemaal gebruik van gemaakt :) Echt had de lol van me leven daar. Ik kon het alleen niet echt super laat maken, want moest de volgende dag weer gewoon werken. Zaterdag hebben we op de een of andere manier altijd erg druk, meestal veel turn-overs en veel gedoe met housekeeping. Gelukkig waren we ’s avonds op tijd klaar, want we hadden een Surprise party voor Ely, want madame werd 1 april 23 jaar en dat moet natuurlijk goed gevierd worden.. We hadden het georganiseerd bij spion (Evert) thuis en Ely had het gewoon echt niet verwacht (tja dat heb je bij een surprise party he ;)) het was echt gewoon zo gezellig en Lieke en ik hebben iets nieuws ontdekt, namelijk muur twister. Het was echt zo grappig, alleen ook zo niet te doen..

Zondag moest ik weer werken en het was eigenlijk net zo’n dagje als zaterdag, lekker druk en gewoon veel te doen.. Het weekend hebben we toen afgesloten met een etentje bij de Tex-Mex (weer bij een Mexicaan), heb daar echt zo lekker gegeten en het was ook een heel leuk tentje.. Nadat we klaar waren, zijn we maar richting huisje gegaan, want ja ik moest de volgende dag weer werken (heb gewoon 5 dagen achter elkaar moeten werken!!! Heb nog nooit zo lang moeten werken hier, dus dat was wel even wennen, want je maakt hier gewoon redelijk lange dagen).. En toen was het alweer vandaag :) Vandaag dus weer gewerkt en ben toen weer uiteten gegaan (zo slecht haha).. We zijn toen weer een keer naar Mark’s Place gegaan (Nederlands Restaurantje) en we hebben daar lekker Hollands gegeten, we hadden namelijk als voorafje bitterballen met frikandellen :) echt zo lekker en zo lang geleden.. En toen zat ik weer achter me laptoppiej een berichtje voor jullie te typen :) Is wel een beetje een super lang verhaal geworden, maar dan heb ik weer het excuus om voorlopig weer even niks te posten ;)

Op het werk gaat het trouwens ook echt goed, ben druk bezig met mijn projecten.. Ik ben op het moment bezig met twee projecten.. Het eerste project gaat over het standaardiseren van dingen in het hotel en dat is van de kleine theelepel tot de verf aan de muur en de wc. Het is echt heel leuk om te doen, want ik heb echt het gevoel dat ik iets nuttigs doe. Mijn andere project gaat over touroperators. Ik moet bij deze opdracht hun sites nakijken op fouten en dit later naar hun mailen of ze dit kunnen veranderen. Hierbij moet ik ook op letten op het aantal sterren etc.. Want sommige sites geven Princess Heights bijvoorbeeld maar drie sterren, terwijl Princess Heights eigenlijk vier sterren heeft en dan moet ik weer na gaan hoe we van die drie sterren, vier sterren kunnen maken. Hierna moet ik gaan kijken naar de Travel Agents en hierbij moet ik ook letten op hun tekst in de brochures, maar het belangrijkste onderdeel van de Travel Agents is dat ik moet nagaan, welke Travel Agent daadwerkelijk belangrijk voor ons is en die ons dan ook gasten bezorgt.. Ik kan het ook steeds beter vinden met iedereen in het bedrijf, de klik in het kantoor was er natuurlijk al, maar bij het overige personeel (zoals housekeeping en maintance) begint het nu ook te komen. Ik ga zelfs misschien volgende week met een van de houskeepers mee naar de kerk (en dan echt zo’n leuke zing en dans kerk), heb er echt heel veel zin in..

Maar aan alles komt een eind, dus ook aan dit berichtje (gelukkig denken jullie ;)) maar zo hebben toch weer ff goed mijn verhaaltje kunnen vertellen.. Ik hoor wel weer van jullie reacties wat jullie er van vinden :)

Nou mensen over drie maanden zie ik jullie weer!!

Doegdoeg dikke Antilliaanse (haha) knuffel
-xxx-

• 03 April 2007 - 06:01

Mark:

he em alles goed ik ben beetje je jalours op je je bent bruiner als mij :S ma goed bij jou gaat het er wel weer keer af :P hahah ik zie dat je het daar heel erg na je zin hebt mooi zo!!!
    veder gaat het met mij ook wel lekker eigenlijk :D haha veel plezier daar nog
    dikke kus xxx

• 03 April 2007 - 06:46

Noor:

Ha fout ding!

Nou het klinkt weer allemaal helemaal goed, het uitgaan in Breda is voor jou straks geen uitdaging meer!

Ik ben echt blij dat alles zo goed bevalt!

Stuur jij even wat zonnestralen naar London!?

Noor ( het weer is goed hier hoor, maar ik wil toch ook wel een beetje bruin kleuren, ik moet strakt wel weer naar jou in de schoolbanken zitten :-))

• 03 April 2007 - 07:47

Caro:

ha afro!!jee wat n verhaal, en wat maak je toch veel mee!!!!over 3 mndjes al?wat gaat de tijd hard!!!!zal alvast gaan beginnnen met de voorbereidingen van je thuiskomst in breda :-);-)
    geniet nog lekker van alle mooie dingen daar!!!!
    dikke kus Caro

• 03 April 2007 - 08:36

Paul:

haai schatje :)

wat heb jij 't daar toch goed zeg!! Iedere dag lekker uiteten en lekker feesten :) en wij hier maar werken.. ook gwoon 5/6 dagen aan een stuk hoor! :P Tis jammer van die $5000,- maarja met zo'n sloeries kun je beter de eer aan jezelf houden he!

Veel plezier daar! en tot over 23 daagjes :D

khou van jou :D XXXXXXXXXXXX

ps. mooie zonsondergangfoto's voor m'n portfolio ;)

• 03 April 2007 - 11:37

Ilse:

Hey Emma,
    Als je dan ook schrijft....dan is het ook een heeeeeeeeeeeele brief, maar leuk om te lezen. Party animals!! Geniet ervan, en tot de volgende keer!

Groetjes, Ilse en Louis

• 03 April 2007 - 14:40

Mari&Petra:

Hoi Emma, wat een leuke lange brief(het duurt wel ff maar dan hebbe we ok wa!!)
    Gelukkig blijven we zo op de hoogte. Zijn blij dat het je zo goed bevalt en volgens mijn zit het met dat kleurtje van jou wel goed (of bedriegen de foto's)
    Nog heel veel plezier en tot de volgende mail.
    Groetjes uit een iets minder zonnig Reek,
    liefs Mari&Petra

• 03 April 2007 - 16:08

Anne:

Jesus wa zijn jullie allemaal bruin daar zeg... ben jaloers!! Stuur maar is een wa zon naar Volkel want daar wast vandaag maar koud!!
    Die fouten kleren zagen er btw echt super uit!! dus geef zo'n feestje ook maar mooi in NL als je terug bent:P
    Jammer van de bikinicontest.. maarjah anders had je natuurlijk ook gewonnen he;)
    Doei doei xxx

• 03 April 2007 - 17:45

Bram:

Hee Emma, leuk bericht weer :) hoe langer, hoe leuker toch! Wel relaxt om alles te lezen! Leuke foto's trouwens, iedereen zwaar fout, haha ;) Maar de tijd gaat best snel ofniet, duurt niet erg lang meer nu eigenlijk...

Maarja, nog veel plezier en groetjes he! XxX Bram :)

• 04 April 2007 - 18:03

Angela:

He Emma,

Het is iedere x weer een feest om jouw berichtjes te lezen. En als ik ze lees zou ik bijna denken ( als ik jou was) die komt niet meer terug. Leven is daar veel te mooi,aan zon,zee en feesten geen gebrek.
    Veel plezier nog, en we wachten hier je berichtjes wel weer af.

groetjes , Angela