It is gettin hot in here, so hot :) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Emma Helleman - WaarBenJij.nu It is gettin hot in here, so hot :) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Emma Helleman - WaarBenJij.nu

It is gettin hot in here, so hot :)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Emma

26 Juni 2007 | Nederland, Amsterdam

Bon dia lieve iedereen :)

Nou hier weer een up-date uit het hele warme tropische eiland ‘Sint Maarten’. Het orkaan seizoen is hier begonnen en dat is ook duidelijk te merken, het is echt heel erg heet en het weer is af en toe onvoorspelbaar. Toch vind ik het wel lekker, ik ben er volgens mij wel aan gewend (de ingeburgerde antiliaan spreekt ;) ).. Maar ik ben bang dat ik het in Nederland koud zal krijgen, dus neem mijn winterjas maar alvast mee naar Schiphol :)

Er zijn weer een aantal dingen gebeurd hier op het kleine eilandje, alleen ik ga het niet meer per dag behandelen, want anders is het zo ontzetten boring verhaal en heb ik weer een boekwerk van 200 pagina’s en dan weet ik zeker dat niemand het gaat lezen :P

In ieder geval na het vorige berichtje ben ik die avond daarna samen met Roos naar Grand Case gegaan. Dit is een gezellig dorpje aan de Franse kant. Nou daar gingen we dan met volle moed met ons groene monster op de weg. Het groene monster had er helaas niet erg veel zin in, de band was namelijk lek. Dus die hebben we moeten laten maken bij een benzine pomp, nou ik weet gelijk ook hoe ik een band moet vervangen. Het tempo was namelijk -6, dus ik kon het goed stap voor stap volgen ;) Daarna konden we eindelijk door naar Grand Case;. Het was echt leuk, er waren heel veel winkeltjes en veel restaurantjes en alles was open tot 10.00 pm. Maar ik heb weer de echte Nederlander uitgehangen: ‘kijken, kijken en niet kopen’ Die dag daarna was ik vrij, helaas regende het. Maar dat was eigenlijk ook wel een keertje lekker. Ik ben toen gaan shoppen in Philipsburg en daar ging ik opzoek naar een ‘jump up’ cd (ook wel soga muziek genoemd). Nou ik werd van de hak op de tak gestuurd, maar uiteindelijk heb ik een cd bemachtigd van ‘jump up’ in een cd winkel van twee bij twee. Zo kunnen jullie dan ook een keer horen, naar wat voor muziek ik hier op het eiland luister, dus maak jullie borst maar nat haha ;)

Die donderdag erna was ik weer vrij. Gelukkig was het toen mooi weer, dus ik had in de planning om lekker te gaan bakken op het strand. Ik wilde een keer naar een ander strand toe, want ik wil natuurlijk wel alle stranden gezien hebben, voordat ik weg ga. Nou mijn keus viel dus op Baie Rouge. Daar ging ik dan gewapend met een handdoekje en zonnebrand op weg naar Baie Rouge. Nou na heel de Franse kant 4 keer te hebben gezien, werd ik toch wel een beetje gek, want ik kon heel het strand niet vinden!!! Nou dan maar het werk bellen en met behulp van een goede gids ;) had ik eindelijk het strand gevonden :D ’s avonds ben ik toen nog uit eten geweest met de boys bij het super de luxe restaurant Marksplace ;) en natuurlijk als afsluiting gezellig naar Cajun Queen. Vrijdag begon voor Roos haar vakantie, haar vriend kwam namelijk voor twee weken naar Sint Maarten. Bij mij was het gewoon een werk dagje dat afgesloten werd bij de Cajun Queen.

Nou zoals jullie weten ben ik hier echt een filmfreak geworden ;) Dat was vooral te merken die week, ik ben toen namelijk vier keer naar de film geweest!!! Echt overdreven veel, ik kende zelfs na de tweede film alle reclames uit mijn hoofd en wist daar ook de volgorde van (shame on me ;) ) Maar ik ben naar de films Knocked-up, Surf’s up, Fantastic Four Part 2 en Next geweest. Nou serieus ga niet naar Fantastic Four Part 2, echt een anti-Emma film. Next
was echt de beste film, zeer goed. Vooral het einde was echt een verrassing, ik zat echt zo van huh?? Nee dat kan niet ;) Echt een aanrader :)

Natuurlijk heb ik die week ook nog andere dingen gedaan. Zo heb ik de eerste dag een eiland tourtje gedaan voor de verandering. Eigenlijk niet gepland, want ik wilde gewoon gaan bakken. Maar helaas het is orkaanseizoen en tja dan regent het af en toe en dat was dus ook weer op mijn vrije dag :( Nou wist ff niet wat me overkwam, er stond gewoon op sommige stukken 15 cm water!! Voelde me wel een stoere bimbo hoor :D lekker met volle vaart door die plassen heen rijden haha.. Mijn andere vrije dag heb ik lekker sportief gedaan en heb ik anderhalf uur gewandeld door Dutch Quater. Jaja Dutch Quater, ik was volgens mij de enige blanke, maar het had wel wat :) heb ook gelijk wat foto’s gemaakt en dan weten jullie ongeveer in wat voor een wijkje ik woon. Nou omdat we vrijdag een nieuw huisgenootje zouden krijgen, heb ik het groene monster ook maar een keertje laten wassen. Dat voor de prijs van $5.00, geen geld dus.. Ik moest wel super lang wachten, maar het was wel grappig, want ondertussen kwam er iemand met een leguaan aan gelopen. Hij had hem gevangen en ging hem als huisdier houden, dus daar moest ik natuurlijk wel mee op de foto ;) De rest van de dag heb ik eigenlijk op Le Galion gelegen.

Nou vrijdag was dan de grote dag, ik kreeg namelijk een nieuw huisgenootje.. Ze zou om half 5 landen en dan zou ik haar thuis wel zien. En ja hoor ik kwam aan en daar kwam Antoinetta met Lieke. Nou was wel ff wennen om weer een blanke te zien hoor ;) voelde me eindelijk een keertje bruin :P ’S avonds hebben we Lieke gelijk meegesleept naar Taloula’s op de boardwalk in Philipsburg. Was erg gezellig, want we waren met alle collega’s van het kantoor. Veel gelachen en gekletst, natuurlijk :)

Die maandag daarna was ik weer een keertje vrij, toen ben ik lekker sportief naar het werk gelopen, want ja 5 maanden de Antiliaan uithangen is ook niet echt goed voor het lijntje ;) ’s Avonds moesten Lieke en Roos werken, want er was een late check in. Ik had geen zin om thuis te zitten en ben toen meegegaan naar het werk. We waren er om kwart voor 11 en we hebben echt moeten wachten tot half 2!!! Toen was er nog steeds niemand, dus zijn we maar naar huis toegegaan. Dinsdag heb ik hier voor het eerst samen met Lieke uit een kokosnoot gedronken en gegeten. Ik weet nu ook voortaan dat een kokosnoot niet aan een palmboom groeit, maar aan een kokosnoot boom: logisch he ;) Toch nog iets geleerd hier :) Echt lekker joh zo’n kokosnoot, alleen dat witte spul was echt heel vies.. Woensdagavond hadden we afscheid avondje van Roos met het werk. We zijn toen naar de Pirates Night gegaan in de Westin. Het was echt super: er was een mega groot buffet met sushi :D (mijn lievelingseten hier :)) en een dessert waar je u tegen zegt. Alleen weinig pirates te vinden, alleen een vuurdanser die een beetje de clown uithing, dus dat klopt ook niet echt. Gelukkig was er ook complentary rum fruit punch en daar werd natuurlijk flink gebruik van gemaakt. Erg geslaagde avond :) Donderdag was ik vrij met Lieke en toen ben ik met haar naar Pinel gegaan. Was echt een lekker dagje en we hebben veel gekke bimbo’s gespot haha., echt leuk hoor mensen kijken.. ’S avonds had ik nog een afscheidetentje van Roos en Hieke en dan nog een keer bij Taloula’s. Ik vond het een erg rustig avondje, maar dat kwam omdat ik echt moe was en was dan ook blij dat ik weer in bed lag :)

Vrijdag had ik een actief dagje op het werk ik ging namelijk met Jessica de laundry* opruimen.

• Laundry: Erg extreem rommelige hok op de zevende verdieping, waar men probeert te wassen waar de buitentemperatuur al 80 graden is ;) Dan zit het ook nog eens vol met werkers van Phase II die daar ff hun middag dutje doen. Een groot feest dus.

Het was wel erg gezellig, hebben het echt van top tot teen alles opgeruimd. Ben zelf een opruiming gaan houden op de zolder wat een claustrofobie ruimte is met een temperatuur van 200 graden. Tussen door kwam Roos toch echt afscheid nemen, want het was voor haar echt weer tijd om terug naar Nederland te gaan. Ik vond het wel heel raar dat ze wegging, want tja heb toch vier maanden met haar samen gewoond en van alles meegemaakt. Maar ach, mensen komen en mensen gaan.

Nou zaterdag was echt de grote dag, want Sean Paul had namelijk een concert in Sint Maarten. Emma was daar natuurlijk bij :) Ik had er echt ook zin in. In Nederland hou ik normaal niet van die muziek, maar hier wordt je er echt mee dood gegooid. Dus je kan er echt niet omheen. Nou Sean Paul zou om 11.00 pm komen. Eerst waren er alleen wat andere local bandjes, erg gezellig. Toen kwam Luciano, een groot lief hebber van menig mannelijke local hier in Sint Maarten. Nou ten eerste ik kende heel die kerel niet en ten tweede hij kwam op in een grijze jurk, wat hip schijnt te zijn bij Rasta’s. Nou bij mijn liefhebbers hoort hij al niet meer. Toen het eindelijk 2.00 am was (3 uur te laat!!!) kwam Sean Paul. Nou echt super gaaf. Stond echt bijna vooraan, dus kon hem goed bekijken (check foto’s ;)) Echt een lekkerdingetje hoor met zijn moves. Serieus daar kan menig Nederlander nog veel van leren :) Nou om 3.30 am hadden Lieke en ik het wel gezien, dus we liepen richting de auto. We werden onderweg alleen een beetje lastig gevallen door vier kleurlingen (jaja we houden het beschaafd ;)) in een witte auto. We trokken ons er weinig van aan en liepen rustig door. Toen we eindelijk gesetteld waren in de auto en de auto wilde stappen, werd ineens het portier van Lieke open getrokken. Ik trok me er eigenlijk weinig van aan, want ik dacht dat Lieke diegene wel kende die de deur open deed. Nou toen begonnen ze te ‘stoeien’ en toen wist ik dat het echt niet goed was dus ik begon te krijsen om hulp, want er zaten namelijk verderop wat mensen. Helaas niemand hielp, iedereen keek een keer en liep toen maar de andere kant op. Uiteindelijk greep diegene de tas (met twee telefoons, huissleutels, camera en portemonnee met al haar pasjes) van Lieke en rende er hard mee weg, naar het busje wat ons heel de tijd gevolgd had. Redelijk in shock heb ik Tom en Erik (de buurmutsen) gebeld en gevraagd of ze direct wilde komen. Ook kwam onze stagebegeleidster Jessica voorbij en die wenste ons een fijne avond, maar zag toen dat het niet goed zat. We zijn toen een soort van aangifte gaan doen, want de mensen die we nodig hadden op het politiebureau waren er op dat moment niet. Daarna zijn we met Tom en Erik bij ons thuis gaan zitten tot 6.00 am. En daarna hebben we heerlijk een uur geslapen.

Hierna zijn we toch echt aangifte gaan doen. Nou zoiets had ik dus niet meegemaakt, we werden zo een ruimte in gesleept waar je de gedetineerde kon zien zitten. We zijn toen verder gesleept naar het ‘kantoor’, een ruimte met allemaal prikborden die als muren gezien moeten worden. In totaal zaten we er met 8 man, erg gezellig. De rechercheur kwam ook erg professioneel over met zijn proces verhaal. Het ging namelijk over: het auto en de biege tas. Dus dat hebben we zelf toch maar even verbeterd, het is nog steeds niet ABN, het is nu meer AAG: Antilliaans Algemeen Gebrabbel.

En toen was het alweer vandaag. Het is echt te merken dat ik hier helemaal ingeburgerd ben. Lieke en ik gingen namelijk net boodschappen doen. Nou ik vind de supermarkt hier heel erg interessant en bekijk dan ook ieder schap minstens 10 minuten ;) terwijl Lieke al ongeveer bij de kassa stond haha. Daarna gingen we eten bij Marksplace, nou weer typische Antiliaan. Ik leek wel gewoon een kameel, die alles moest herkauwen en at eindelijk mijn bord in 1 uur leeg haha. Ik denk dat ik dadelijk heel erg moeten wennen aan gestrest Nederland.

Nou over twee weekjes zit ik alweer in Nederland, ik eis natuurlijk wel een groot welkoms comité die deze antiliaan moet opvangen ;) Lijkt me wel heel erg leuk om iedereen te zien, maar denk wel dat ik Sint Maarten heel erg ga missen. Ik zit er misschien ook over na te denken om volgend jaar terug te gaan in de zomervakantie, dat lijkt me echt super :)

Nou lieverds tot over twee weken :)

Daagdaag –xxx-
Dikke knuffel

  • 26 Juni 2007 - 11:58

    Paul:

    hallo schatje :)

    oew nog maar 2 weekjes om daar te bakken,, daarna zit je weer gezellig in het o zo druilerige NL :) doe daar nog maar even lekker 2 weekjes bakken :) dan staan wij over 2 weken met de trui en winterjas op schiphol :)

    khou van jou :d tot snel xxxx

  • 26 Juni 2007 - 12:45

    Mama En Frits:

    we zullen blij zijn als je over anderhalve week thuis bent. we zullen je winterjas meenemen, want het is hier nu 15 graden.Het lijkt wel herfst. Zorg dat de laatste anderhalve week rustig verloopt, zonder gekke dingen.
    Doe voorzichtig, veel liefs en dikke kus van mama en frits

  • 26 Juni 2007 - 15:11

    Fieke:

    emmaaa!! oh ik krijg echt heimwee als ik die verhalen lees en foto's zie.. tis hier koud, regenachtig en ik zit midden in mn tentames.. geen pretje dus!!
    we hebben echt een supertijd gehad zeg! ik hoor het wel als je terug bent in nederland, gaan we daten! :)
    kus fieke

  • 26 Juni 2007 - 21:17

    Ben, Kim En Fleur:

    Wat kun je toch heerlijk schrijven zeg. We moesten er weer even voor gaan zitten (liggen op de bank). Erg hè dat de tijd zo snel gaat. Wie had kunnen denken dat je over twee weken weer op Schiphol staat. Zo ben je je aan het voorbereiden op een nieuw avontuur en zo sta je weer in ons kikkerlandje Nederland. Ik heb vandaag, na 3 maanden verlof, mijn eerste werkdag weer gehad. En ik kan je zeggen ook dat voelde of ik niet weg was geweest. Je went weer zo snel aan het normale leven.. niet leuk maar je moet.

    Tot over 2 weekjes op Schiphol. Kun je eindelijk je nieuwe nichtje bekijken. Niet echt meer een baby, maar een lief meisje dat al geluidjes maakt en heerlijk kan glimlachen naar iedereen.

    xxx

  • 27 Juni 2007 - 14:30

    Bram:

    Hee Emma!

    Boekwerk ;) hahah, nee hoor..
    Wel vet trouwens dat Sean Paul daar optrad, alleen lelijk dat die "kleurlingen" (:P) dan weer zo'n domper op de avond gooien..
    Maar gelukkig heb je het daar nog goed relaxt :)

    Tot over een paar weken hè!

    Groetjes xxx

  • 29 Juni 2007 - 17:08

    Petra:

    Hoi Emma,
    bedankt voor je leuke verjaardagskaart.Fijn dat je eraan gedacht hebt. Nu nog de laatste loodjes, pas maar goed op daar. Ben dinsdag samen met Ilse naar concert van George Michael geweest, dat was GEWELDIG!!! Verders hebben we natuurlijk mijn verjaardag (samen met Erik) gevierd dus de tijd vliegt hier. Hopen je gauw weer in ons natte kikkerlandje te begroeten,

    Mari, Petra & Erik

  • 29 Juni 2007 - 20:07

    Angela & René:

    Geweldig weer die verhalen. Je bent nog wel ff bezig om het in een boekje te bundelen als je terug bent. Geweldig! En dan nu het aftellen...... Qua weer zou ik nog maar eens goed nadenken of je wel terug wilt. Geniet nog maar lekker van de warmte.

    groetjes!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 38539

Voorgaande reizen:

06 Februari 2007 - 07 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: