Antiliaantje leef je nog ieja deeja :) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Emma Helleman - WaarBenJij.nu Antiliaantje leef je nog ieja deeja :) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Emma Helleman - WaarBenJij.nu

Antiliaantje leef je nog ieja deeja :)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Emma

05 Juni 2007 | Nederland, Amsterdam

Ja dit Antiliaantje leeft nog :)

Eejeej lieverdjes :)

Sow het is echt alweer heel lang geleden dat ik weer iets van mij heb laten horen (shame on me ;) !!) Maar dan eindelijk weer een nieuw berichtje (jeuj :) ) Hoe gaat alles in het kleine en eindelijk een beetje warme Nederland? Hier gaat alles nog steeds prima, alleen het wordt hier op het kleine eilandje steeds rustiger. Veel mensen zijn namelijk alweer naar huis gegaan, maar zo gaat het hier: mensen komen en mensen gaan (goed zo emma: een hele wijze uitspraak ;) ) Maar ik vermaak me hier nog prima hoor :)

Zo ging ik zondag 13 mei samen met Tom (mijn buurmutsiej) naar Spiderman 3. Alleen komen we aan bij de bioscoop staat er een rij van 20 meter voor de ingang van de zaal van Spiderman 3. Dus we vreesden al het ergste, maar we hadden weer geluk. We hadden toen uiteindelijk kaartjes voor de eerste 5 rijen. Dus moet je nagaan hoe onze nekken na 3 uur stonden ;) Maar het was een zeer geslaagde film, echt een aanrader. De volgende avond had ik weer iets leuks, want ik had namelijk een bbq bij Dauwe. Normaal niet zo speciaal, maar Dauwe die moest op het huis van zijn baas passen en dan niet zomaar een huis. Het was gewoon een asociaal grote villa met zwembad, te veel gastverblijven en een te mooi uitzicht. Daar wilde ik natuurlijk wel eten en vooral toen Mark voorstelde om even de kok uit te hangen. Echt Mark klasse: ik heb heerlijk gegeten. Daarna als afsluiting nog ff lekker in het zwembad gedobberd. Was een zeer geslaagde avond.

Woensdag was het weer een werkdagje. Ik heb lekker door kunnen werken aan mijn projecten, wat eigenlijk vooral het inventariseren van de kamer was op dat moment. Ik moest van iedere kamer alle producten op een lijst zetten met de modelnummers en de serienummers. Hier ben ik dus weer lekker een paar daagjes zoet mee geweest. ’s Avonds ben ik toen met de groep bij Marksplace gaan eten. Daar had ik een heerlijke zalmsalade en aangezien ik altijd problemen heb met serveersters (want ik krijg op een of andere manier altijd het verkeerde), vroeg ze zelfs aan mij of het dit keer wel goed was (moet je nagaan: ze weten alleen mijn naam nog niet ;) ik kom er echt te vaak haha ;) ) Daarna heb ik nog even bij het kroegje ‘De Snor’ gezeten. Die woensdag was ik weer vrij (wat enorm slecht heb ik het ;) ) en toen ben ik gezellig met Berber naar een Guana Bay geweest. Ik was er nog nooit geweest, maar volgens mij is het ook niet echt een bekend strand, want er lag namelijk niemand. Dat was echt heerlijk. Na lekker liggen te bakken, waren we van plan om een flesje Rose van $14 te gaan drinken bij Marksplace. Toen we daar eenmaal zaten, duurde het extreem lang voordat we geholpen werden (tja dat heb je met die serveersters daar) Toen kwamen we op het idee om zelf lekker een fles Rose te kopen bij de supermarkt (want tja die zit langs Marksplace) toen we eenmaal een lekkere fles Rose hadden uitgezocht, hadden we natuurlijk ook bekertjes nodig dus die ook uitgezocht nou toen waren we in totaal $5 kwijt :) maarja wij mutsen waren weer het ijs vergeten, maar gelukkig staan er bij de uitgang diepvriezers met zakken ijs die je kan ‘kopen’ en dat wisten Berber en ik dus weer niet, dus hadden we hem maar gewoon zo mee genomen :) de boefjes ;) Toen zijn we op een mooi uitzicht punt gaan zitten, die uitkeek op heel Simpson bay en Cole bay. Was echt een heel leuk avondje, meis als ik weer thuis ben moeten we dat ook een keertje gaan doen :) alleen dan hebben we als uitzicht wel alleen maar koeien en weiland haha..

Donderdag 17 mei moest er weer hard gewerkt worden. ’s Avonds heb ik me toen wel weer beloond op een leuk filmpje met de groep….. In ieder geval dat dacht ik. Ik ging er vanuit dat we naar Shrek 3 zouden gaan, maar het wordt 28 Weeks Later (vervolg van 28 Days Later). Nou het was een horror en ik heet Emma en tja dat gaat niet zo goed samen ;) Maar ik zat 1 minuut in de zaal en de lijken vlogen me om de oren, echt ontzettend ranzig. Het werd zelfs na 20 minuten zo ranzig, eng, fatsig en niet leuk, dat Berber en ik de zaal verlaten hadden. Maar we waren niet de enige in totaal waren iets van 12 mensen weg gegaan!! Nou echt geen aanrader die film, bereid jullie maar voor want hij draait eind september ook in Nederland ;) Na deze leuke ervaring, zijn we nog even een drankje gaan doen in een kroegje, genaamd Cajun and Queen. Ik was er nog nooit geweest, maar het was een erg leuk tentje. Het was gewoon een boot die op het water dreef en de barman was Nederlands, dus er werd volop bekende muziek gedraaid :) dat was wel weer een keer leuk om te horen, want alleen maar Reggae, wordt je ook alleen maar sloom van ;)

Die dag daarna was niet zo leuk, want ik zat op het werk en toen belde Berber mij ineens op dat ze over een paar uurtjes naar huis toe ging (door omstandigheden) en dan niet Delta huis, maar naar haar Nederlandse huisje :( Dat vond ik niet zo leuk, want nou kon ik geen afscheid van mijn vriendinnetje nemen. Maar ik hoop dat ik haar nog zie in Nederland :) Maar dat gaat wel goed komen. Ik heb die dag toen ook mijn beoordeling gehad over mijn stage en ik vond de beoordeling prima :) zelfs beter dan verwacht :D moet stiekem wel zeggen dat ik een beetje trost op mijzelf ben hoor ;) ’s Avonds ben ik thuis gebleven, gewoon weer even heerlijk een avondje niksen. Zaterdag moest ik werken, hier ben ik weer verder gegaan met het inventariseren van de hotel kamers. ’s Avonds had ik weer een bbq bij Dauwe en Evert, alleen dan gewoon weer bij het kleine huisje ;) alleen het was een afscheid bbq :( want mijn leuke buurmutsiej Bart ging ons die dag daarna verlaten, om in Aruba 7 weken lang aan een project te werken. Ik vond het echt heel jammer dat hij wegging, maar gelukkig zie ik hem hier nog een weekiej :) Nou die zondag was het dus zover, Bartje moest naar Aruba. Roos en ik hoefden pas om 12 uur te beginnen en Bart die vloog al om 11 uur, dus die konden we wel uitzwaaien. Dus Roos en ik lekker vroeg op gestaan op onze vrije ochtend (!!!). Om naar het vliegveld te gaan, moeten we altijd een brug over. Toen we eenmaal die brug naderden, stond er een stoplicht op rood, maar ik had het eigenlijk niet door en Roos die zag het pas toen we eenmaal al op de brug zaten. Nou de brug stond niet open, dus zal wel niks aan de hand zijn. Eenmaal op het vliegtuig aangekomen, vroegen we wat het rode licht betekende bij een brug. Nou we zijn al blond en vanaf toen waren we de ultieme domme blondjes. Rood licht betekent dus: STOP NIET OVER DE BRUG GAAN!!! Maar niemand wil natuurlijk 10 uur wachten op die stomme brug, dus iedereen rijd door, dus wij natuurlijk ook ;) haha maar volgende keer denk ik toch wel dat ik even stop ;) Het was echt een heel leuk afscheid van Bart, we hebben met zijn allen echt super veel gelachen. Ik had op het vliegveld ook een erg lekker ontbijtje, namelijk een worstenbroodje met een kroket hmm :D ik werd voor gek verklaart, maar ik vond het weer heerlijk zo’n kroketje ;) Maar aan alles komt een eind en Roos en ik moesten weer terug naar het werk. Toen kwamen we op het geniale idee om de auto naar een car wash te brengen. Eigenlijk durfden we het eerst niet aan, want tja je kent die Antilianen: relax. Dus dan ben je je auto ook gelijk 3 dagen kwijt. Gelukkig hadden we er eentje gevonden die het deed voor $5.00!!! Hij was er zelfs maar 20 minuten mee bezig en de auto glom weer :) (dan zeg ik er niet bij dat hij binnen 3 dagen alweer zo mega ranzig was, zoals ie eerst was haha ;) )

Maandag was ik vrij en ben ik even goed bezig, ik ben namelijk druk bezig met mijn stageverslag. Tja de echte werkelijkheid, het is hier niet alleen maar feesten, zon en strand, maar ook gewoon werken en school: jaja het echte harde leven ;) haha..’s Avonds ben ik als ‘filmverslaafde’ (dat ben ik hier echt geworden haha), naar Shrek 3 geweest (eindelijk jeuj :D). Ik vond alleen wel dat hij een beetje tegenviel, de andere zijn grappiger maarja.. Net als onze gewone filmavondjes zijn we even naar de Cajun and Queen geweest. Dat begint ook ons stamkroegje te worden, maar het is dan ook altijd heel gezellig :) Die dag daarna heb ik weer lekker gewerkt. Woensdag was het weer een harde werk dag. Had alleen een beetje een vervelend eind. De check in was ten eerste veelste laat en ten tweede ze wilde helemaal niet in ons hotel zitten. Ze vonden het verschrikkelijk en wilde absoluut niet blijven, terwijl ze de kamer nog geeneens hadden gezien!! Gelukkig was Jessica er nog (de reddende engel ;) ) en die heeft toen samen met mij de check in gedaan. De kamer vonden de gasten echt mooi en goed etc etc, dus voor een dagje kon het wel, maar de dag daarna wilden ze dan wel uit checken, nou vooruit dan. Nadat ik de mensen had ingecheckt in het systeem, ben ik eens iets cultureels gaan doen. Ik ben namelijk naar een expositie van schilderijen geweest van de bovenbuurman. Het was wel leuk, want de expositie was in het hotel van mijn ‘tante’ Annemarie. Dus die had ik ook weer even gezien. Mama ik heb trouwens nog een foto van ons tweeën gemaakt, die zal je zo wel zien bij de foto’s. Alleen je raadt nooit wat ze voor de foto zei; ‘even mijn lippenstiftje pakken hoor’, dus het zit gewoon in de familie :D haha. Hierna zijn Roos en ik heerlijk gezond en romantisch bij de McDonalds gaan eten. Natuurlijk net als iedere woensdag avond zijn we naar de Soggy gegaan. Alleen het goot echt super super hard en het heeft echt heel veel geonweerd, zoveel onweer had ik nog nooit gezien. Heb er ook een paar foto's van, dankzij tom die er in totaal 48 foto's moest schieten om een beetje 2 goede foto's te krijgen, thanx :D We moesten in Soggy wel weer binnen staan. Hier hebben Lonneke, Roos en ik les gekregen in hoedjes van papier te vouwen :) wat waren we trots op ons zelf. Hierna hebben er mooie bootjes van gevouwen en ze in de haven neergelegd, ben benieuwd of ze al bij de USA zijn aangekomen ;) Hierna zijn we met heel de bups weer naar Cajun & Queen gegaan :) hier hebben we nog een visschotel besteld en met zijn 5e gedeeld, echt lekker he Tom ;) De volgende dag moest ik weer werken en ja je raad het nooit, de check in bleef uit eindelijk toch, omdat ze het zo geweldig vonden :S tja.. je hebt van die mensen..

Vrijdag had ik weer en vrij dagje, helaas weer aan mijn stageverslag gewerkt, maar ook lekker bij Le Galion gelegen. Zaterdag avond was het echt leuk, was namelijk naar Soggy gegaan en daar was het Latin Night: druk, leuke muziek en veel bekende mensen :) Hierna zijn we nog even naar Cajun & Queen geweest. Maandag was het dan eindelijk zover, want toen ging deze filmverslaafde naar Pirates of the Caribbean 3. Echt klasse alweer, mooie film etc, alleen lastig als je met mensen bent die deel 1 en 2 niet hebben gezien ;) Snapte er alleen zelf ook niet echt veel van (shame on me ;) ). Woensdag was mijn vrije dagje weer. Ik heb toen een afspraak gemaakt bij een gezichtsbehandeling :) echt lekker om weer zo verwend te worden. Hierna ben ik gaan shoppen in Marigot, hier heb ik een leuke tas en shirtje gekocht voor 50 euro eindelijk kon ik hier wat leuks vinden :) Daarna ben ik samen met Roos naar een carnavals show geweest in de Maho area. Was wel leuk om te zien, was zo’n soort las vegas show. In totaal was die show $15.00, maar hierbij kregen we nog $10 aan muntjes voor in het casino en toen heb ik $18.00 gewonnen, dus het was een gratis avondje voor mij ;)

Donderdagavond was het de laatste avond van mark :( want vrijdag was het zijn laatste dagje hier.. We zijn toen met zijn alle naar Cajun & Queen geweest (hoe kan het ook anders ;) ) het was echt super gezellig en te laat geworden ;) was echt moe toen ik de volgende ochtend weer moest werken. Vrijdag avond zijn we met de boys bij Johnny B under the Tree gaan eten. Haha de naam zegt het al, het is gewoon zo local tentje dat onder een boom zit. Tentje is eigenlijk een groot woord, het is namelijk een in elkaar getimmerde schoenendoos ;) Nadat we hier hebben gegeten zijn we naar de Get Wet bar geweest in Philipsburg. Was niet echt een speciaal barretje, maar er was een live bandje die zelfs Anouk zongen. Dat was wel leuk. Alleen toen ik naar de wc moest was het wel een beetje lastig, want ik stond eers in de keuken en tja das nou niet echt de plaats om naar de wc te gaan ;) Toen had ik eindelijk een deur gevonden met een bordje 'restroom' erop, nou toen deed ik die open en toen stond ik weer op straat :s moest ik nog 2 minuten doorlopen voordat ik bij een of ander ranzig hokje kwam, wat een wc moest voorstellen. Nou daar ga ik dus ook nooit meer naar de wc!! Hierna ben ik naar Soggy geweest en daar hebben we wat zitten poolen. Na een uur of 3 hadden we er toch genoeg van en zijn we lekker gaan ontbijten bij de Cappuccino Bar geweest, dat was wel een mooie afsluiting :) Zaterdag was ik voor het eerst vrij in het weekend, het was eigenlijk niet zo boeiend, want ik heb heel de dag aan mijn stageverslag gewerkt (jaja stuudje hoor ;) ) Maar ik ben ook actief bezig geweest. Ik begin namelijk een beetje een echte antiliaan te worden, met dikke kont en al ;) dus er moest toch echt een keer iets aan gebeuren. Ik ben toen een lekker flink stuk gaan wandelen met mijn mooie witte sport schoentjes ;) ’s Avonds zijn we weer uit eten gegaan (wat hebben we het toch slecht ;) ) en toen zijn we naar een ander goedkoop restaurantje geweest, genaamd Chippie. Hierna zijn we door gegaan naar de Soggy en toen door naar de Bliss. Zondag hoefde ik pas om 12 uur te werken, dus heb echt heerlijk uitgeslapen :) En toen was het alweer vandaag :)

Zoals jullie lezen, zit ik een beetje in een sleur. Ik doe en beetje dezelfde dingen, vind ik wel lekker hoor. Ik ben hier zo gewend aan alles. Ik heb hier een koude douche iedere dag en ik vind het nog geeneens erg!! Ik zie hier per dag wel een keer een kakkerlak ergens lopen, ik gil er nog geeneens meer door. Ook de hitte kan ik nog steeds goed verdragen, terwijl toeristen hier zowat stikken ;) Ook de muggensteken, jeuken niet meer erg. Die andere beesten steken nog steeds, maar heb nergens last van. Nou ik ben echt aan zowat alles gewend, moet ik alweer over 4,5 week naar huis :( Van de ene kant wel heerlijk om iedereen weer te zien, maar van de andere kant echt gewoon zwaar $%(@!&? want dan moet ik heel mijn leventje hier op geven wat ik net helemaal heb opgebouwd. Maar ik zal thuis denk ik snel weer wennen aan alles :)

Owja ik heb trouwens ook iets leuks in de agenda staan. Ik ga waarschijnlijk 23 juni naar Sean Paul jaja de Sean Paul. In Nederland moet je voor een kaartje gewoon 60 euro betalen ofzo en hier kon je een kaartje krijgen voor 25 dollar, wat maar iets van 18 euro is. Dus heb er echt zin in :D

Nou lieverdjes tot over 4,5 week :)

Daagdaag dikke knuffel
-xxx- kippetje :)

• 05 Juni 2007 - 15:36

Berber:

He mop.

Leuk om te lezen wat je allemaal uitspookt!
    Zet Sneekweek maar vast in je agenda.
    (waarschijnlijk 7 & 8 augustus)

xxx
    Berber

• 05 Juni 2007 - 16:20

Bram:

Hee Emma!

Leuk berichtje weer:D Je ziet idd wel veel films daar hè, is wel vet dat je er ook ziet die hier pas later komen...Tenzij t idd zo'n lelijke film is ;)
    Maar je vermaakt je iig nog zeer goed toch, en daar gaat t om :) !
    Nog 4,5 week....is serieus echt snel gegaan..

Ik spreek je snel weer hè :)

Groetjes (K)

• 05 Juni 2007 - 16:53

Paul:

haai schatje :)

nog 4.5 week :) begint al op te schieten!! wat is die cajun tent eigenlijk voor iets? waarom is dat nou voort jullie vaste kroegje :P waarom mocht ik daar nie heen ;)

zorg maar wel dat je niet als antilliaantje trug komt he!! :) wel gwoon als emmaatje :)

tot snel :)
    khvj :D XXXXXXXX

• 05 Juni 2007 - 21:01

Petra:

Hoi Emma, wat een verhaal weer. Trouwens nog bedankt voor de leuke kaart,zo gaat het sneller als van Ned. naar St. Maarten. Nog een vraagje: hoezo nog 2 weken vakantie, als ik het zo lees is het bijna elke dag vakantie???????
    Groetjes en geniet er nog maar lekker van
    xxxx Mari, Petra & Erik

• 08 Juni 2007 - 16:42

Emile:

Ha lieve Zus,

Ik heb een hele mooie kaart van je gekregen. Super! Ik ga vanavond lekker een verjaardagsbiertje drinken met een knipoog van Uden naar St Maarten... Dat wordt dus een lang biertje. burp!

Ik hoop je weer snel te zien/spreken.

Veel liefs en VEEEEEL plezier.
    Emile

• 09 Juni 2007 - 17:32

Youri:

Hey Emma, ben net zelf het vliegtuig uitgekropen en natuurlijk direct al verbrand ... en na ongeveer een uur door het brandende zand te hebben gelopen met me slippers, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een auto nodig heb en een beetje snel ook! Heb jij misschien nog tips? Of tips om uit te gaan op dit eiland? Hoop snel wat van je te horen

Greetz,
    Youri

Ps. appelsap is mijn nickname op deze site of je zou een mailtje kunnen sturen als je de tijd ervoor vindt naar y.q.m.poelemeijer@gmail.com

• 11 Juni 2007 - 12:16

Kim, Ben En Fleur:

Hoi Emma,

Wat een lap tekst weer, het is dat ik nog steeds in mijn verlof zit zodat ik er eens goed voor kan zitten. Wat een leven heb je daar toch, het zal zeker wennen zijn als je hier in Nederland bent. Alles weer volgens bepaalde regels en al niet te denken over de tijdsdruk die iedereen aan afspraken plakt. Nee het leven als een antiliaantje zal snel veranderen in een stressig leven waar je weer van hot naar haar rent om iedereen tevreden te houden. En wat dacht je van de schoolbanken die weer op je zitten te wachten. Nog even niet aandenken! Geniet nog maar van je laatste weekjes. Gelukkig schijnt hier ook de zon, dus een echte winterjas hoeven we niet mee te nemen naar Schiphol.
    xxx van ons