Chillen op de antillen :D - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Emma Helleman - WaarBenJij.nu Chillen op de antillen :D - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Emma Helleman - WaarBenJij.nu

Chillen op de antillen :D

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Emma

10 Maart 2007 | Nederland, Amsterdam

Eeej lieve mensen,

Het is alweer een tijdje geleden, maar je kent het wel: druk druk druk en nog eens druk ;) Heb vandaag eindelijk weer een dagje vrij en maak er dus ook even gebruik om even iedereen op de hoogte te stellen :)

Er is weer veel gebeurd hier in de afgelopen weken, waaronder de Heineken Regatta.. De Heineken Regatta is een soort race met zeilboten, die ieder jaar gehouden wordt van donderdag tot en met vrijdag.. Overdag zijn de races en ’s avonds zijn de feesten.. Helaas kon ik er overdag nooit bij zijn, omdat ik moest werken maar dit heb ik ’s avonds natuurlijk in gehaald :)

Woensdag avond begon de Heineken Regatta al met een pre-party in de Soggy’s, echt het was super leuk en we zijn toen ook nog naar de club gegaan, waar ik de snelste zeilboot ter wereld heb gezien (zijn jullie al jaloers ;) ) Het is die ene boot van ABN-AMBRO (weet niet of dat iemand iets zegt, maarja ff ter info ;) ) Maar echt dat is een gaaf ding om te zien joh.. Alleen hij paste niet helemaal op de foto, dat was wel heel jammer, dus heb maar een halve boot.. Donderdag was ik vrij en ben ik met Fieke, Lieke en Berber gaan zonnen bij het zwembad bij een of ander hotel.. Toen ben ik met Fieke Philipsburg ingegaan. Ik vond de Backstreet nooit echt mega ‘wow’, maar zag nu in eens allemaal leuke winkeltjes en heb toen gelijk een paar leuke slippertjes gekocht voor maar $ 8,- :) Daarna zijn Fieke en ik met Mathijs gaan eten in Oldstreet, echt een heel gezellig en vooral klein straatje in Philipsburg.. Die avond was er het eerste grote feest van Heineken Regatta in Port…. (weet de naam niet meer :P ) Maar het was er best gezellig, er waren echt heel veel Nederlanders die allemaal mee deden met Heineken Regatta.. Vrijdag avond was er feest van de Heineken Regatta op de boardwalk in Philipsburg (dit is aan het strand en een haventje).. De sfeer die daar hing was echt geweldig en rielekst, er waren drie podiums en overal werd Reggae gedraaid.. Ik ben er zelfs Prins Maurits tegen gekomen en tja daar moest ik toch wel mee op de foto, dus die heb ik met een deel van de groep :) en we hebben echt geluk gehad want daarna wilde hij niet meer op de foto ;) Als afsluiting voor die avond, zijn we naar het VIP feest geweest in het Holland House hotel dankzij Sarah, want die werkte daar :)

Zaterdag avond zijn we naar Marigot gegaan (hoofdstad van het Franse gedeelte), hier werd een concert gegeven door een bekende band hier, dus al die Antilliaanen gingen uit hun dak, dat was echt super leuk om te zien.. Daarna ben ik met Lieke weer in een VIP ruimte beland (weer dankzij Sarah ‘;) ) en daar hebben we lekker gratis pizza gegeten en wat gratis gedronken (zoiets is echt handig).. Hierna ben ik weer naar huis gegaan, want moest weer om 8.00 uur (!!!!!!!) werken :( Zondag was de laatste avond en toen zijn we naar Kim Sha Beach gegaan.. Nou dit was echt een ramp om daar te komen, want van de ene kant naar de andere kant van het eiland stond het helemaal vast, want iedereen wil daar natuurlijk naartoe.. We hebben toen uiteindelijk de auto maar ergens neergezet en zijn toen gaan lopen.. Nou we kwamen daar aan echt super, mochten gelijk op de VIP boot (dankzij Sarah weer, echt Sarah je bent geweldig :) ) En daar hebben we een deel van de avond doorgebracht.. Daarna echt zo gaaf kwamen ‘The Marley Brothers’ optreden (zoons van Bob Marley).. Echt zo gaaf, iedereen ging daar uit zijn dak, dus wij zijn toen ook maar ff het publiek ingegaan.. Nou er hing wel een typisch Bob Marley geurtje overal ;) (echt stonk overal naar wiet).. Dit vond ik echt een van de beste feesten, maar jammer genoeg was het toen alweer afgelopen.. We zijn toen naar huis gegaan en daar stond mijn nieuwe huisgenoot me al op te wachten: Mr. Kakkerlak echt gadverdamme, zoiets vies bahbah schrok me kapot en sindsdien is heel ons huis een gifbom, door alle anti muggen/kakkerlakken spul ik in het huis spray.. Ik hoop nu ook dat ik hem voorlopig even niet meer zie..

Maandag was het eindelijk een soort van rustavondje en toen hebben Roos en ik boodschappen gehaald en dan ook echt flink boodschappen voor (schrik niet, hou je vast ;) ) $ 160,- We schrokken wel een beetje van de prijs, maar daarvoor terug hebben we wel eindelijk een beetje een volle koelkast en normaal eten ;) We hebben toen ’s avonds ook heerlijk gekookt :)

Dinsdag was ik vrij en ben ik met Berber Philipsburg in gegaan en toen ben ik weer lekker bij het zwembad gaan liggen.. ’S avonds hadden we eigenlijk niks gepland, misschien zouden we even bij het Delta Hotel gaan zitten (dat is een hotel, waar een deel van de groep woont).. Maar uiteindelijk is er toch voor gekozen om naar de Sunset Beach Bar te gaan op Maho Beach en de reden was, omdat er een bikinicontest was.. Daar aangekomen bleek er nog niemand te zijn die mee deed aan de bikinicontest, er liep een man rond en die vroeg aan iedereen of ze mee wilde doen, dus zo ook aan ons.. Ik vond het wel grappig, maar wilde niet mee doen.. Maar uiteindelijk heeft de groep me toch over gehaald (dank jullie wel :P) om mee te doen, dit heb ik ook gedaan en uiteindelijk won ik nog eens en kreeg ik $ 700,- (!!!) Dus dat was wel ff mooi meegenomen.. Nu mag ik zelfs mee doen met de finale en kan ik kans maken op $ 5000,- weetje hoe gaaf :)

Woensdag was ons Soggy avondje weer.. Dit was maar een rustig avondje en waren dan ook wel een beetje op tijd thuis.. Gisteravond was er outdoor cinema bij Bamboo Bernies bij Maho Beach.. Hier zijn we toen met heel de groep naartoe gegaan en hebben toen in het zand op bedjes naar American Pie 4 gekeken, echt een hele grappige film (aanrader ;)) Daarna hadden Berber en ik echt mega honger en we zijn toen daar gaan eten.. Echt zo lekker gegeten daar frietjes met Sushi :) de combinatie klopt niet maar die Sushi was daar echt zo extreem lekker.. Was wel grappig, we moesten daar met stokjes eten, dus ook de friet en het ging nog best makkelijk ook :) Toen we bijna klaar waren met eten, wilde we ook de versierseltjes proberen op de rand van het bord.. Berber dacht hmm lekker plakjes zalm en Emma dacht mee, doen we het in onze mond: Echt zo ontzettend vies, weet nog steeds niet wat het is maar eet het echt nooit meer.. Daarna wilde we ook eens de fimo klei proberen die ook op ons bord lag, nou dat doen we dus ook nooit meer.. Die fimo klei bleek een soort fijngemalen peper te zijn met mosterd (hmmm: NOT).. Hierna zijn we nog ff naar Soggy’s gegaan en toen weer naar huis..

Dit waren een beetje mijn twee weken, niet zo heel erg boeiend; maar wel heel leuk :) Volgende week ga ik waarschijnlijk naar Marigot en dan ga ik ook met Berber voor het eerst duiken :) Lijkt me echt heel erg spannend, vooral voor iemand die niet in de zee durft ;)

Ik heb het hier echt flink naar mijn zin en dit komt ook vooral door de leuke groep die we hier hebben ontmoet.. Ik ben zoals jullie lezen bijna iedere avond wel ergens te vinden op het eiland met de groep.. Alleen wat ik een nadeel vind, is dat ik iedereen zie gaan; dus ik moet heel veel afscheid gaan nemen :( Maar jullie hoeven je nergens zorgen over te maken, want vermaak me hier prima :)

Even nog over het auto ongeluk, Robbie is toch geopereerd hier en zal hier ook gewoon gezellig blijven :) en ons auto ongeluk heeft hier trouwens ook de krant gehaald, helaas ben ik die krant alweer kwijt.. Maar Bart die had nog foto’s gemaakt van de auto; het is de oranje jeep..

Owja en nog iets hier het adres waar mijn fanpost naartoe kan :)

Bishophill Road #6B
Lower PR.QTR
St.Maarten, N.A.

Nou mensen ik spreek jullie snel weer :)

Doegdoeg xxx Emma

  • 09 Maart 2007 - 14:09

    Anne:

    Jeuj ik ben een keer de eerste joehoe!! Emma wat kan jij een verhalen schrijven zeg.. ik moet er elke keer goed voor gaan zitten maar wel super leuk!!:D
    En die bikiniecontest ga je maar is mooi winne want voor $5000,- kun je veel mooie dingen doen!!
    Doei doei xxxx

  • 09 Maart 2007 - 14:14

    Bram:

    Yo Bikinicontestant, hoop dat je die dikke 5000 gaat winnen joh...Zou echt té relaxt zijn. Blij dat je het naar je zin hebt :) En ik hoop voor je dat die kakkerlak snel verdwenen is of niet meer terugkomt, gortige beesten...Spreek je snel weer en lees je berichten! XxX Groetjes

  • 09 Maart 2007 - 14:28

    Lin:

    ik zie wel hoe goed jij je vermaakt..echt lekker..net of je altijd vakantie hebt of niet?:P en zeer rielekst dat je die bikinicontest gewonnen hebt ..ff makkelijk geld binnenhalen toch?! op naar de $5000,- ik hoor nog wel of je die ook hebt gewonnen kun je toch leuke dingen mee doen! en wel mooi dat dat auto ongeluk helemaal goed is gekomen..dat ws wel ff schrikken! en succes met duiken! kuskus

  • 09 Maart 2007 - 14:32

    Ilse En Louis:

    Hoi Emma,
    We lezen met plezier je reis/verblijf verslagen. Leuk. Ik was benieuwd naar de foto van jou en Prins Maurits, en Louis zocht de oranje jeep tussen de foto's....beide niet te vinden. Komen die nog?? Op speciaal verzoek van ons dan! haha. Nou meissie, nog heel veel plezier, geniet van alles en tot de volgende keer!
    Groetjes, Ilse en Louis

    ps we hopen dat je de $5000,00 gaat winnen. 700 is al leuk maar 5000........SUPER

  • 09 Maart 2007 - 14:54

    Lisanne:

    Emma wat ziet het er toch allemaal goed uit! Ik hoor het wel wanneer je die bikinicontest hebt gewonnen ;)

    Liefs

  • 09 Maart 2007 - 18:51

    Kim En Ben:

    Hoi Emma,

    Wat heerlijk die verhalen van je. En wat een leven.. werk je ook nog een beetje. Lees alleen maar die geweldige verhalen waar je elke avond uithangt en feest. Moet ook hoor! vooral genieten. Dat is het leuke van een buitenlandse stage. Een hele andere cultuur leren kennen met leuke mensen en overal terecht komen waar je van te voren niet van zou kunnen dromen. Hier gaat alles goed. Ben nu aan het genieten van mijn verlof. Als het goed is heb je binnen 4 a 6 weken een nichtje of neefje erbij. Mijn buik is rond en gezond en Ben en ik zijn er klaar voor!

    Liefs Ben en Kim

  • 10 Maart 2007 - 09:09

    Lorinda:

    Hi Emma!! wat n foto's zeg, echt geweldig!!! super om te lezen dat jet zo naar je zin heb! k lees maar nix over je stage ;) is ie wel leuk verder? succes nog en have fun!!
    xx

  • 10 Maart 2007 - 09:22

    Marlies:

    Heeee Negerinnetje!
    Lekker feestjes bouwen daar, da lukt wel he ;)
    Leuke foto's, zo zien we tenminste met wie je omgaat he......!
    Wanneer is de bikinicontest weer?

    kusss x

  • 11 Maart 2007 - 13:37

    Tessa:

    Hej Emma

    Super vet! Ben blij dat je het naar je zin hebt. Net een grote vakantie ofnie?
    Hoop voor je dat je die 5000 dollar wint, zou echt vet relax zijn.

    Veel plezier nog maar dat gaat wel lukken!

    Doegggg

  • 11 Maart 2007 - 15:26

    Mark:

    ziet er allemaal goed uit em op die auto's na dan :P ma alles verder wel goed met je hoop het groetjes dikke kus

  • 13 Maart 2007 - 20:56

    Paul:

    haai schatje :)

    je hebt 't toch wel weer getroffen hoor, zo ff $700 winnen :) altijd lekker :)
    Gelukkig is ook alles weer goed gekomen na het ongeluk :)

    Veel plezier daar nog en ik kan niet wachten totdat ik er ook ben :)

    khvj XXXXX

    ps, kakkerlakken moetje gewoon flamberen, dan fladderen ze nog even en daarna is het echt over met die beestjes :P

  • 16 Maart 2007 - 13:48

    Angela En René:

    Het is iedere x weer een feest om die verhalen van jou te lezen. Zo te horen heb je echt je draai wel gevonden, straks wil je niet meer terug!!!! en dan nog kans op die $5000, aan zelfvertrouwen zal het je ook niet ontbreken, super!!!
    groetjes, en we kijken al weer uit naar het volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 38527

Voorgaande reizen:

06 Februari 2007 - 07 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: