take a sissi and relax ;) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Emma Helleman - WaarBenJij.nu take a sissi and relax ;) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Emma Helleman - WaarBenJij.nu

take a sissi and relax ;)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Emma

28 Februari 2007 | Nederland, Amsterdam

Eej lieve mensen :)

Nou het was me het weekje wel hoor, heb echt een super drukke week gehad.. Met leuke dingen en minder leuke dingen, maar ach zo is het leven zeggen we maar :) take a sissi and relax ;)

Maar eerst nu even een zeer diep trieste mededeling, mijn huisgenoot is dood :( Ik had jullie in het vorige berichtje al voorgesteld aan Meneer Gekke Gekko, maar hij was daarna al enige tijd vermist.. Laatst in een gekke bui, was ik aan het wassen (jaja dat doe ik hier ook) en natuurlijk moet die was ook drogen, dus ik was een heel netwerk van waslijnen in ons huis aan het ophangen, maar op het einde had ik toch een haakje nodig, dus Emma pakt een schilderij en wat vond ze daar :o een uitgedroogde en platgedrukte Meneer Gekke Gekko.. Helaas was het tijd voor hem te gaan ;) We zullen hem missen :(

Vorige week was ik maandag een lekker daggiej vrij, ik heb toen gepland om heel de dag op het strand te gaan liggen.. Dus ik naar Le Galion toe, gewapend met een set handdoeken, zonnebrand en een boekkiej.. Nou Le Galion staat bekend als menselijke BBQ, want de meeste mensen die daar liggen, verbranden er levend.. Dus onze slimme Emma heeft zich trouw 4 x ingesmeerd met factor 30!!!! Toen ben ik lekker gaan doezelen en toen werd ik in een keer wakker getikt door iemand, met het bericht dat ik nogal rood was.. Nou ik denk het zal wel en smeer me nog een keer in.. Maar toen ik thuis kwam had ik spijt, ik was gewoon zo rood, dat de tomaten er jaloers op waren.. Ik kon zelfs niet meer normaal zitten, want dat deed gewoon al pijn moet je nagaan.. Ik was toen wel in een keer goede maatjes met de After Sun, helaas had dit niks geholpen en liep ik de volgende dag lekker rond met losse vellen overal en nu nog steeds een beetje moet je nagaan :(

Woensdag zijn we natuurlijk weer lekker naar de Soggy’s gegaan en heb toen kennis gemaakt met de ouders van Fieke uit Boekel!! Leuk he :) Echt super aardige mensen.. We zijn toen met heel de groep naar de Chinees gegaan, net als iedere woensdag.. Ik heb daar flink me buikje rond gegeten en weer ff een drankje genuttigd ;) want ja dat hoort er nou wel eenmaal wel bij he :) Hebben daarna nog ff gezellig met zijn alle geklets, maar natuurlijk was het donderdag weer een normale werkdag dus iedereen ging weer redelijk op tijd naar huis.. Maar ik kon lekker uitslapen, want ik was donderdag vrij :D Helaas is iedereen hier altijd in het weekend vrij en heb ik ook andere vrije dagen dan me huisgenootje en collegaatje.. Aan het strand gaan liggen was nou niet echt een super goed idee of ik moest willen om als een hoopje as te eindigen, maar daar had ik niet zo heel veel zin in ;) Ik ben toen gezellig met al mijn vrienden naar de dierentuin geweest!! Het is maar een kleine dierentuin, maar het was wel leuk.. Alleen er liepen meer beesten buiten de kooi dan in de kooi.. Ik had zelfs een fan achter me aan lopen: Meneer leguaan :S In het begin schrok ik wel, want hij kwam de hoek om racen en toen stond die in een keer achter me, maar volgens mij had ik honing aan me kont, want hij is heel de dierentuin achter me aangelopen.. Dus was ik toch niet helemaal alleen.. Na de middag, was ik echt wel toe aan een relax moment.. Ik heb toen gezellig met Rosalinda een echt meidenavondje gehouden, met gezicht en voetenmaskertjes :) Ik zag er niet uit, echt als Miss Spook liep ik rond, maar had daarna wel een lekker zacht huidje ;) jaloers ?!?! ;)

Vrijdag weer gewerkt en daarna weer naar Soggy’s geweest, lekker drankje gedaan en weer ff met iedereen bij gekletst.. Alleen het was er iets te gezellig en zijn toen nog door gegaan naar Lady C. Dus ik lag een beetje aan de late kant in bed en moest die dag daarna alweer om 10 uur beginnen.. Maar dat was me allemaal goed afgegaan.. Eigenwijs als ik ben zat ik zaterdag avond weer bij Soggy’s en toen echt met heel de groep volgens mij, echt het was een zeer geslaagde avond.. Maar toen kwam het voorstel zullen we naar de Bliss gaan en daar kon Emma echt geen nee tegen zeggen.. Bliss schijnt hier een van de mooiste openlucht discotheken hier, alleen een beetje aan de dure kant.. Dus ik met Ron in de jeep er naartoe, worden we onderweg in een keer geflitst!!! En dan niet een maar wel 5 keer, maar na de 6e keer werd het wel een beetje vaag.. Zaten Sara en Marieke dus achterin de bak allemaal foto’s te maken ;) en wij maar denken dat we geflitst werden… Echt nou de Bliss, het is in een woord: GEWELDIG.. Echt leuke muziek wordt er gedraaid en je kan er ook echt leuk mensen kijken..

Alleen volgende dag; weer werken!! Had niet zo’n zin, maar heb het wel vol gehouden van 10 uur ’s ochtends tot 12 uur ’s avonds :( Wist niet dat ik zo lang kon werken, dus ben erg trots op mezelf ;)

Maandag was ik gelukkig vrij en was er echt van plan om er een relax dag van te maken.. In de ochtend was het wel wat stressen, want ik wilde nog wat spulletjes kopen in Philipsburg, maarja dan denk je dat ff te doen en dan duurt een parkeer plek zoeken al weer een half uur.. Na Philipsburg had ik een afspraak bij de Spa en daar heb ik een heerlijke scrub en massage behandeling gehad.. Alleen toen ik er aankwam had ik er niet zo’n zin in, moest een soort Adam en Eva pakje aan., niet echt sexy ofzo.. Maar toen ze begonnen met scrubben had ik er geen erg meer in.. Naar een heerlijk uurtje later, ging ik op weg naar Marigot, want wilde daar toch ook een keer gaan shoppen.. Maar helaas ging dit niet door :( want met onze mooie groene luxe auto had ik een ongeluk :( ik was lekker aan het toeren, komt er in een keer rook uit de ventilatoren :S dus ik denk ik stop even; kan ik de rem niet meer indrukken!!! Reed ik daar in een stoet auto’s en ik kon gewoon niet meer remmen :S Maar die auto’s blijven natuurlijk niet altijd door rijden, dus er kwam echt een punt dat ik moest stoppen, maar dat ging dus echt niet.. Toen moest ik echt uitwijken naar rechts, want anders zat ik boven op die auto.. Toen ben ik ingereden op een paar vuilnisbakken die allemaal omvielen, maar mijn rokende en niet remmende auto stond stil!! Nou ik denk slim ik pak me mobiel en ik bel iemand op, maar:
a. Ik was aan de Franse kant, dus geen bereik
b. Mijn telefoon was empty
En daar sta je dan als ‘klein’ meisje in het ozo grote eiland.. Dus ik denk ik ga maar liften, nou dat lukt hier dus echt niet ook al ben ik een meisje en blond, er werd alleen maar naar me getoeterd en gezwaaid dus dat schoot echt niet op ofzo.. Toen ben ik maar bij de huizen aan bellen en had ik gevraagd of ik misschien even mocht bellen.. Nou merendeel kent het woord telefoon niet.. Maar toen werd ik doorverwezen naar een klein huisje onderaan de heuvel.. Nou echt geweldig ik kwam daar aan en zag er echt sip uit en daar zat de familie klaar hoor.. Mocht gelijk iedereen bellen en moest maar gewoon doen waar ik zin in had en heb daar echt gezellig zitten kletsen.. Toen ze eindelijk na 2 uur later aankwamen, werd er gezoend en omhelsd en ik moest echt zeker vaker langskomen en dat ga ik ook echt doen :)

Nou dan denk je dat je het wel hebt gehad.. Dus ging ’s avonds met Bartje, Mathijs en Robbie naar het afscheidsfeestje van de ouders en het broertje van Fieke.. Zaten we daar lekker in onze stoere oranje jeep.. Zijn we bijna bij de Soggy’s, willen we een straatje indraaien en toen in een keer bam!!! Niemand had het zien aankomen, we werden echt volledig in elkaar gebeukt door een auto aan de zijkant.. Na serieus ik zag die auto net een seconde voordat ie ons in elkaar beukte en dan ook nog eens aan mijn kant.. Maar ik wist echt niet wat me overkwam.. Wij stonden zowat stil en die auto rijdt op ons in met 50 km/u ofzo.. We werden 7 meter opzij geduwd en mijn glas sprong kapot en heel mijn kant was ingedeukt, helemaal in shock en moest ook gelijk janken :( kon de stoel ook niet helemaal uit, want zat vast geklemd tussen de pook en de deur en die kon dus ook niet meer open.. Ik heb echt geluk gehad dat ik een beetje zat te kletsen en naar achteren zat gedraaid, want als ik rechts met mijn voeten had gezeten, had ik ze nu volgens mij geen voetjes meer :( Bart gelijk helemaal bezorgd en zich gelijk verontschuldigd en vroeg hoe het met iedereen ging, met iedereen ging het wel goed, alleen met Robbie niet zo.. Die zij gewoon ff niks, maar wist toen na een minuut uit te brengen dat ie iets had gebroken.. Nou nadat we de auto waren gesleept, zaten we daar.. Ik met een dikke knie, glas splinters in me been, hoofdpijn en pijn aan me arm :( Bart die reed bloede nog best flink aan zijn hoofd en met een hersenschudding, Mathijs die had gelukkig niet zoveel, alleen Robbie die was er best rot aan toe, hij had zijn arm dus gebroken.. Gelijk ambulance was er en politie.. We zijn toen met een deel naar het ziekenhuis gegaan en daar begon het gezeur hoor.. We moesten een credit card hebben anders werd er niet behandeld.. We hebben toen echt geluk gehad dat die pa van Fieke er nog was, want die kon ff wonderen verrichten met zijn credit card.. Robbie werd gelijk behandeld en bleek op twee plekken zijn arm gebroken te hebben, dan denk je dat is zo gepiept maar nee hoor; hij moet terug naar Nederland!!! Want ze kunnen hem hier niet behandelen, dus hij denkt kan gelijk met de vlucht mee naar Nederland, maar nee hij moet 2 weken wachten, voordat hij naar Nederland kan gaan, dat is toch erg.. Bartjes hoofd werd gelukkig wel behandel en is geplakt.. Ik hoefde niet behandeld te worden of iets, want ik had niks bijzonders.. Alleen iedereen zei wel gelijk tegen mij: je moet wel een engeltje op je schouder hebben, want je hebt echt geluk gehad omdat mijn kant dus helemaal in elkaar was gedeukt.. Na 3 uur later zijn we toch nog ff de kroeg ingegaan, om ff met zijn alle tot rust te komen en ja het was immers wel een afscheidsfeessiej.. Nou maar serieus, zoiets wil je gewoon nooit meer meemaken, was gewoon helemaal in shock.. Had toen echt wel ff zo’n momentje dat ik wel echt super graag ff naar huis wilden..
Kreeg nou net ook te horen dat de auto gewoon helemaal total los is moet je nagaan :S

Ik zeg maar zo; we hebben geluk gehad; take a sissi and relax ;) het komt uiteindelijk allemaal wel goed :)

Maar mensen ik spreek jullie snel weer :)

Heel veel groetjes en xxx Emma

  • 28 Februari 2007 - 09:31

    Marliesje:

    Emma, Emma, Emma toch.. je maakt t allemaal wel mee daar :S, Hoe is het met je dikke knie? en die glassplinters zijn die dr ook uit?
    Raar van die Robbie man.. moet hij daar nou 2 weken met een gebroken arm rondlopen? Lijkt me toch ook nie zo'n pretje :S !

    Nou rustig aan daar en laat dat engeltje maar gewoon op je schouder zitten!
    kusss x Marlies

  • 28 Februari 2007 - 14:28

    Nicole:

    Nou Emma,ik leef met je mee!!Zo erg hoor allemaal.Zit niet echt mee.En voor die Robbie,erg gewoon.Je hebt echt geluk gehad ja,maar hoe gaat het nou verder met je?
    Ik hoop dat het vanaf nu alleen beter gaat.
    Warme Groetjes uit Curaçao.xxx
    ps:collyopcuracao.waarbenjij.nu

  • 28 Februari 2007 - 16:12

    Paul:

    haai schatje :)

    pff das niet goed zo,, daar gewond rond lopen.. kan ik je nie eens beter maken :( maar vanaf nu gaat 't alleen maar beter!
    't wordt zo te lezen wel echt een x tijd voor een nieuwe auto hoor.. niet remmen moet niet kunnen. As je over 2 maande nog geen nieuwe hebt moet je maar een fiets aanschaffen want in die auto durf ik niet meer :P

    khvj :) XXXXXXX

  • 28 Februari 2007 - 17:46

    Anne:

    Zoow Emma wat een verhaal... Hoe ist nou met je?? is je knie alweer wat minder dik?? Nou ik hoop voor die robbie maar dat die 2 weke voorbij vliegen want 2 weke met een gebroke arm rond te lope lijkt me niet zo heel fijn!!
    Nou emma, één ding is zeker, je hebt iig een mooi kleurtje gekrege;)Nou wees voortaan maar wat voorzichtiger want we willen jou in juli wel weer heelhuids in Nederland zien he!
    xxx

  • 28 Februari 2007 - 18:44

    CARO:

    Emmaatje!was leuk je net te spreken!!ik hoop dat je snel weer vertrouwen krijgt in het rijden....ik ga je snel mailen over het boeiende leventje hier in breda haha!!dikke kus

  • 28 Februari 2007 - 20:38

    Stephanie:

    Hey Emma!
    Hoe gaat het nu met je? Gelukkig is het allemaal goed afgelopen zeg!!! Ik kan me voorstellen dat je ontzettend was geschrokken. Wees voorzichtig!! Succes verder. Doei xus stephanie

  • 01 Maart 2007 - 13:22

    Lisanne:

    Hi Girl!! Jemie neetje wat heb jij allemaal meegemaakt zeg! Wees blij dat je nog leeft ;)
    Alles verder wel goed met je? Wat voor dingen moet je allemaal doen op het werk?
    Spreek je snel weer!!
    xxxxxxxx

  • 02 Maart 2007 - 14:14

    Bram:

    Of je hebt even dikke pech...dat was wel verrot joh! Gelukkig had je verder niets, wel geluk gehad idd...Alleen die Robbie dan niet, das wel rot...Nou, succes verder! En vanaf nu alleen nog maar geluk, en niet "geluk in een ongeluk" he ;) Groetjes! XxX

  • 02 Maart 2007 - 20:28

    Lin:

    Heey meissie!
    pfff wat een verhaal zeg..echt ff schrikken..je maakt zo nog wat mee zeg..!beetje oppassen he;) kusje

  • 05 Maart 2007 - 18:39

    Angela:

    Jee, Emma, wat een verhaal! Als je dat iedere dag bijhoudt en je schrijft er een boek van als je terug komt wordt het vast een BESTSELLER!!Hoop toch wel dat je ondanks deze ellende toch meer leuke dingen meemaakt. En zo te horen gaat dat vast lukken. groetjes, Angela

  • 07 Maart 2007 - 14:18

    Angela:

    Hey Emma, gefeliciteerd he! Heb zo hard mogelijk geschreeuwd! Zie je waarschijnlijk vanavond wel in de Soggy Dollar Bar...Liefs Angela

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 38357

Voorgaande reizen:

06 Februari 2007 - 07 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: